  • Data: 2009-09-21 12:33:36
    Temat: Re: "Tymczasowa" faktura
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:
    > Muszę wystawić dziś fakturę za sporą usługę do wyceny której
    > nie mam jeszcze danych (częścią kosztów obciąża mnie klient,
    > więc przy potrąceniu się to znosi, natomiast zafakturować muszę
    > a klient się ociąga - nie jest z PL więc tak naprawdę mu to "wisi" :)).
    >
    > Jak takie coś się rozwiązuje - przyjąć cenę na oko, z adnotacją
    > że po uzyskaniu danych wystawię korektę?

    A dlaczego musisz wystawić?

    Jeśli po to, żeby Klient przelał kasę to zgaduję, że możesz:
    - wystawić proformę na pewien zakres prac
    - wystawić fv zaliczkową jak przyjdzie kasa (i oryginał skierować ad
    niszczarka, żeby się zagraniczny klient nie pogubił).
    - wystawić fv "końcową" po wykonaniu usługi

    Oczywiście fv wystawiasz na całość prac (a nie na skompensowaną kwotę).

    Piotrek