eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTowary handlowe + pozostałe wydatki na jednej fakturze › Re: Towary handlowe + pozostałe wydatki na jednej fakturze
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Towary handlowe + pozostałe wydatki na jednej fakturze
    Date: Thu, 24 Jan 2008 10:37:20 +0100

    On Wed, 23 Jan 2008, Mateusz wrote:

    > Nie, nie jestem na pełnej księgowości - na razie KPiR wystarczy ;)
    >
    > Dobra to wiem, ale jak to załatwić od strony programu do zarządzania
    > firmą ?
    > Obsługę magazynu muszę mieć, bo bez tego się nie da. I jak teraz
    > "rozgryźć" taką fakturę?

    IMHO jesteś niekonsekwentny - jak potrzebujesz prowadzenia
    magazynu, to go prowadź. A Ty marudzisz ;)
    Może inaczej: uzasadnij PO CO Ci magazyn?
    Jak kupisz 100 ołówków "na zapas", do (późniejszego) wykorzystania we
    własnym zakresie, to przecież one niczym nie różnią się od 100 ółówków
    "na sprzedaż", prawda?
    Czyli jedne i drugie powinny być "na magazynie".
    Jako, że kupowanie pewnej ilości materiałów eksploatacyjnych tudzież
    wyposażenia "na zapas" raczej uniknąć się nie da, to trzeba uznać
    że normalne jest, iż w razie "prowadzenia magazynu" trzeba mieć
    drogę do "zdejmowania z magazynu" takich kupionych na zapas
    rzeczy. I tą drogą posłużyć się w omawianym przypadku, zdejmując
    stan z magazynu zaraz po przyjęciu.

    BTW: tak, przy KPiR materiałami eksploatacyjnymi i wyposażeniem
    są UZYWANE dla celów DG materialne składniki przedsiębiorstwa,
    nie widać przepisu, który pozwalałby nie ująć np. w remanencie
    rocznym 100 szt *nieużywanych* ołówków tylko dlatego, że są
    *przenaczone* dla użytku wewnętrznego!

    "wydatki poniesione na ich nabycie stanowiš wówczas koszty uzyskania
    przychodów w miesišcu oddania ich do używania"
    (to cytat z ustawy :) przy wyposażeniu)

    > Czy przy wprowadzaniu faktury zakupu do programu wprowadzić tylko
    > towary,
    > które zostaną sprzedane

    Przecież nie masz modułu predykcji, i tak naprawę nie wiesz, co
    zostanie sprzedane :) Co najwyżej może być mowa o wstępnym przeznaczeniu
    do sprzedaży :)

    > Jak to finalnie zaksięgować to wiem, tylko brakuje mi tego
    > "technicznego" elementu :)

    Podejrzewam, że chcesz "uprościć magazyn", czyli jednocześnie jakby
    mieć magazyn i go nie mieć, stąd cała komplikacja :)

    pzdr, Gotfryd
    ("bez magazynu" :))