  • Data: 2004-08-09 21:49:59
    Temat: Re: Termin zgłoszenia do ZUS...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Aug 2004, Mariusz wrote:

    >+ Czyli wywnioskowałem stąd że dla pracowników ZUS liczy się termin
    >+ który jest podany na wpisie do ewidencji DG, tak??

    Skąd wydedukowałeś ? Bo odpowiadasz najwyraźniej na mój post - a ja
    się do *takiego* wniosku NIE przyznaję.

    Wręcz przeciwnie - pisałem:

    Natomiast NIE pisałem że to musi być data "ze wpisu do EDG",
    a *wręcz przeciwnie*... wybierz sobie cytat sam ;) !

    Owszem, ZUS się do mnie zgłosił (pismem) że "przypomina się
    iż w terminie..." (przypomnę że rozpocząłem DG *później* niż
    miałem zadeklarowane we wpisie !). Wytłumaczyłem telefonicznie...

    >+ I od tego terminu
    >+ powinienem w ciągu 7 dni zgłosić się do ZUSu??

    Ciekawe skądeś to wyczytał.
    Bo ja - to pisałem TYLKO że IMO & AFAIK powinien to być *ten sam*
    termin co podany USowi - nie można wobec jednego urzędu twierdzić
    że rozpoczęło się prowadzenie DG, a wobec drugiego - że jeszcze
    nie.
    W odróżnieniu od EDG gdzie *deklaruje* się termin - przepisy
    nakazują zgłoszenie do US i ZUS "rozpoczęcie działalności"
    i robi się to "z zasady" PO, choć kwestię "czy można wcześniej"
    teżżeśmy już wałkowali :). Nalezy wnioskować że chodzi o "faktyczne
    rozpoczęcie". No to nie można uznać że się dwa razy "faktycznie
    zaczynało"...

    Zaznaczam że to *moje* stanowisko, że doradzcą nie jestem (choć
    takowych pytałem), że znane mi są potencjalne zastrzeżenia
    - ale ja *tak zrobiłem*. Uważam że prawidłowo ;)
    Znaczy: zgłosiłem rozpoczęcie DG w terminie *późniejszym* niż
    deklaracja w EDG, ale *oczywiście tym samym* w US i ZUS.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)