eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTelefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!feeder2.ecngs.de!ecn
    gs!feeder.ecngs.de!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    References: <5e09e1b0$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5e0b6e30$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5e0df033$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5e0e687b$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5e0fc402$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5e120dcf$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5e133a4c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    From: Kviat
    Date: Tue, 7 Jan 2020 10:43:53 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <s...@p...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 72
    Message-ID: <5e1452da$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.38.255
    X-Trace: 1578390234 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 548 89.64.38.255:38612
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:246883
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 06.01.2020 o 19:50, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2020-01-06, Kviat <Kviat> wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> 49) wydatków poniesionych na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych
    >>> składników majątku przedsiębiorstwa, niezaliczanych zgodnie z odrębnymi
    >>> przepisami do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki
    >>> te nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności gospodarczej,
    >>> lecz służą celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo
    >>> bez uzasadnienia znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa
    >>
    >>
    >> "Jedyne, co różni te dwa procesy wycofywania na cele prywatne jest to,
    >> że w przypadku wyposażenia podatnik nie musi sporządzać dokumentu LT.
    >> Wystarczy napisać oświadczenie o tym, że składnik majątku firmy został
    >> przekazany na cele prywatne. W dokumencie należy także udowodnić, że
    >> zakup wyposażenia był jak najbardziej uzasadniony i przyczynił się do
    >> osiągnięcia przychodów przez firmę. Wyposażenie nie podlega wówczas
    >> wyksięgowaniu z kosztów uzyskania przychodów.
    >
    > A więc robisz te oświadczenia?
    > Wygląda na 1 papier więcej niż przy prowadzeniu ŚT. :P

    Drukujesz, podpisujesz, koniec. Ja nie widzę więcej.

    > A jaki VAT podlega zwrotowi?
    > Ten naliczony, czy ten z dnia wycofania?

    Nie pamiętam kiedy ostatnio coś wycofywałem na cele prywatne z
    wyposażenia. Pewnie z parę lat temu.
    Podstawą opodatkowania VAT, tak jak w ŚT, jest wartość z chwili
    wycofywania. Nie chce mi się w to bawić.

    "-utylizacja - jeżeli transakcja będzie udokumentowana protokołem
    zniszczenia, który będzie potwierdzał utylizację wyposażenia, nie
    wystąpią żadne konsekwencje na gruncie VAT oraz PIT;"

    Jeśli chodzi o elektronikę, jak chcę wycofać jakiś laptop czy coś
    takiego, to przy okazji (mam po drodze) odwiedzam znany powszechnie
    sklep, który ma obowiązek przyjmować stary sprzęt.
    Zrzucam jakieś stare graty, zawsze się coś znajdzie do wyrzucenia, co ma
    kable i trochę krzemu w środku (a do śmietnika się nie wrzuca, więc się
    zbiera i kurzy), biorę z szafki zważony dysk (a przynajmniej ktoś taką
    kartkę na nim przykleił), czy stary czajnik elektryczny, czy inny dynks
    z którego wystają kable i nikt nie pamięta co to jest i do czego to
    służyło, czy nawet jakiś stary laptop o którym już nawet najstarsi
    górale nie pamiętają dlaczego w tej szafce leży i od kiedy i dlaczego ma
    wymontowany dysk (i kto do cholery zgubił zasilacz do niego?), biorę
    papier "Sprzęt oddany do utylizacji" - pieczątka, data, podpis (o dziwo
    nie mają gotowego druczka i piszą to ręcznie, jedno zdanie, które czasem
    różni się treścią zależną od pracownika i zajmuje małą górną część
    kartki formatu A4 - pewnie w ramach dbania o środowisko, bo przecież
    mogli to dać na kartce A3). Za każdym razem się zastanawiam, tak mało
    ludzi bierze takie potwierdzenie oddania, że nie chce im się przygotować
    karteczki z gotowcem do opieczętowania i podpisania?

    Albo...

    "-zrzeczenie się własności, np. przez wyrzucenie do śmietnika - nie ma
    miejsca wówczas nieodpłatne świadczenie podlegające VAT, a więc co do
    zasady zrzeczenie się własności wyposażenia nie będzie podlegało
    opodatkowaniu VAT i podatkiem dochodowym."

    Wydruk, data, podpis. Koniec.
    Ostatnio jakiś fotel obrotowy wyrzuciłem na śmietnik, a siostrzeniec
    wziął i zabrał.

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-wyposazenie-likwi
    dacja-i-wycofanie-z-dzialalnosci

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1