  • Data: 2011-03-16 15:31:16
    Temat: Re: Szara strefa
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (16.03.2011 16:14), SDD wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A to pieniadze jednej osoby sa jakos rozroznialne?
    > Dziela sie, na "te" i "tamte"

    Może trochę niejasno napisałem.

    Powiedzmy że kupuję sobie mieszkanie za 100 tys zł. US wyraża
    zainteresowanie skąd wziąłem takie pieniądze, na co odpowiadam że w
    latach 1990-2000 udzielałem korepetycji na czarno, zarabiając po 833zł
    miesięcznie, z czego uzbierało się jak raz 100 tys zł, które teraz
    wydaję. Mam dowody na to że rzeczywiście wtedy miałem takie "czarne
    dochody".

    Urząd Skarbowy będzie słusznie podejrzewał, że te 800zł szło na
    wspomożenie domowego budżetu zaś 100 tys mam z jakichś nowszych dochodów.

    I co w takiej sytuacji? Czy a) US może sobie swoje podejrzenia "wsadzić"
    i ma mi udowodnić że tak nie było, czy też b)ja mam wykazać że te
    pieniądze nie tylko zdobyłem ale przetrzymałem do dnia dzisiejszego?

    Obstawiam że (b), bo gdyby prawdziwe było (a), to do jakiejś granicy
    każdą kwotę dało by się uzasadnić sumą wszystkich przeszłych dochodów, z
    tygodniówkami od rodziców włącznie, ściemniając że piwa się nie piło, do
    kina sie nie chodziło, o suchym chlebie i wodzie się żyło i się ciułało.

    p. m.