eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiStrata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za maly podatek › Re: Strata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za malypodatek
    From: "Mariusz Knopa" <v...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Strata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za malypodatek
    Date: Tue, 19 Feb 2002 21:05:09 +0100

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0202191145420.24998-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > On Tue, 19 Feb 2002, Mariusz Knopa wrote:
    >

    > Jak właśnie napisałeś zapobiegłeś tej możliwości wybierając
    > ryczałt :)

    > Na mój rozum - przepada. Może ktoś skoryguje...

    Tak wiec jako biedny czlowiek daje hojny datek na uzupelnienie
    dziury budrzetowej, zeby chociaz mozna bylo to ujac jako darowizna.
    Troche zapozno zaczelem to wszystko liczyc, bo gdybym zauwazyl
    to w grudniu moglbym sprzedac komos koszty i sie podzielic. Jest
    tez jeden sposob na pozorne odzyskanie tego, z koncem roku wykreslic z
    ewidencji srodkow trwalych samochod ciezarowy (zamortyzowany) i
    powstaly z tego tytulu podatek pokryl by sie za strata, tylko nie wiem
    czy warto przez kilka lat kombinowac z ewidencja przebiegu pojazdu.

    > Hm.... No tak, od ryczałtu nie można mieć straty... :(
    > Ale masz jeszcze 4 lata na rozliczenie, IMO !
    > BTW: na KPiR wyszły ci straty i masz szanse na plus
    > na ryczałcie ?? Masz zero kosztów, acha :) (tylko
    > skąd wtedy straty ??!)

    Kosztow zerowych nie mam, poprostu do konca zeszlego roku
    zajmowalem sie malym handelkiem hurtowym i umoczylem w kilku
    hurtowniach pewna sumke raczej nie do odzyskania i przez to
    wyleczylem sie z zabawy w handel, a od tego roku wraz ze znajomym
    zajmuje sie uslugami remontowo-budowlanymi dla ludnosci gdzie
    opodatkowanie na zasadach ogolnych jest nieoplacalne zewzgledu
    na stosunek kosztow do ceny.

    > Rzuć okiem na archiwum w groups.google.pl
    > Ale zamiarem ustawodawcy było właśnie zapobieżenie "utopienia"
    > składki w odliczeniach i AFAIK zasada jest taka: "odliczyć
    > można tylko jeśli jest od czego" ! Skarb Państwa chyba ci za
    > składkę nie zwróci, poszła do Kasy (Chorych).
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Jeszcze raz wielkie dzieki za wyjasnienia w tej sprawie,

    Serdeczne pozdrowienia

    Mariusz