    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Środki trwałe w rejestrze VAT
    Date: Fri, 2 Dec 2005 23:02:41 +0100

    On Fri, 2 Dec 2005, Mario wrote:

    > Ja przeciw. Od VAT ze środków trwałych służy 60 dniowy zwrot, Jeśli coś
    > budujemy i mamy 500 faktur na różne materiały budowlane warto by było mieć od
    > nich zwrot o kwartał wcześniej.

    Słusznie.

    > Więc można ewidencjonować oddzielnie.

    ...jak to "oddzielnie", skoro właśnie chcesz je ująć RAZEM
    z innymi ST ??
    "jakusa" pyta czy oddzielnie ewidencjonować VAT od zakupów ST
    *już* wpisanych do EST oraz VAT od wydatków dopiero *przeznaczonych*
    na ST !
    A ja się pytam: "po co" ?
    Jedno i drugie "przysługuje" jako "nabycie ST", prawda ?

    > To samo
    > z wyposażeniem do obiektu, który jeszcze nie został odebrany.

    Ależ oczywiście.
    Tylko czym uzasadniasz potrzebę osobnej ewidencji wyposażenia (choć
    lepiej nie używać tego słowa... bo na KPiR wyposażenie to "rzeczowe
    składniki majątku *NIE* ujęte w EST" !) które jest np. ulepszeniem
    już wpisanego EST (i natychmiast pójdzie do wpisu do EST) od
    nabyć których jeszcze nie wpisujesz (bo "się dopiero buduje"),
    być może poza tym że "tak mi pasuje, o wot, i chciałbym" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)