  • Data: 2004-11-12 07:39:58
    Temat: Re: Srodki trwale, odpisy amortyzacyjne itp. sprawy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ale przepisy podatkowe NADAL obowiązują :)
    > O ile wiem (jest tu jakiś PK podatkolog ? :)) to część rozliczeń
    > (w tym amortyzację) można (a czasem NALEŻY :>) prowadzić
    > rozbieżnie dla podatków i wyniku finansowego.

    Zdecydowanie należy. Tak naprawdę należy każdy środek trwałay
    przeanalizowac pod katem intensywności planowanej eksploatacji,
    żywotności, czasu przydatności w warunkach szybkiego postępu
    technicznego i na tej podstawie wyznaczyć sposób amortyzacji księgowej.
    Księgowa amortyzacja może być taka sama jak podatkowa, ale tylko przez
    przypadek.
    W praktyce biegli często akceptują stosowanie tylko amortyzacji
    podatkowej, chyba że przepisy podatkowe powoduja że amortyzacja nijak
    się ma do okresu użytkowania składnika majątku. Ale roznica musi być
    naprawdę wielka i kwota istotna (np. bardzo droga nowa maszyna
    zamortyzowana w prawie 90% bo kupiona w styczniu a jej przeciętny
    prognozowany czas użytkowania to np. 10 lat).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813