eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż zwolniona/opodatkowana -> korekta VAT -> problem w PIT › Re: Sprzedaż zwolniona/opodatkowana -> korekta VAT -> problem w
  • Data: 2007-02-20 02:10:21
    Temat: Re: Sprzedaż zwolniona/opodatkowana -> korekta VAT -> problem w
    Od: "Greg" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    brzoskwiinia <a...@N...alpha.net.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Witam:) dodatnia roczna korekta proporcji vat zmniejsza koszt ,stanowiąc
    > jednocześnie przychód.Widziałam rózne zapisy albo in plus w przychód ,albo
    > ze znakiem minus w KUP(na to samo wychodzi),zawsze dowodem wewnętrznym.
    >
    > pozdrawiam ania

    Dzięki.
    Chodziło mi o sam dokument i chyba zrobię tak jak mówisz - przez DW.

    Jeśli chodzi zagadnienie czy przychód czy koszt, to tutaj przepisy są
    jednoznaczne:
    - gdy korekta powoduje zwiększenie VATu do odliczenia -> w picie przychód
    (art. 14, ust. 2, p. 7f)
    - gdy korekta powoduje zmniejszenie VATu do odliczenia -> w picie koszt
    (art. 23, ust. 1, p. 43)