  • Data: 2011-06-06 19:05:33
    Temat: Re: Sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Jun 2011, Borys Pogoreło wrote:

    [...]
    > Słabym punktem mimo wszystko pozostaje księgowość. Z ustawy o VAT co
    > prawda wyleciał zapis mówiący o tym, że zorganizowana część
    > przedsiębiorstwa musi prowadzić odrębny bilans, lecz KC dodaje: "9)
    > księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.",
    > które są niejako "niepodzielne" przy 1osDG.

    Hm... od kiedy?
    Kto Cię okłamał? :O
    Czy może jakaś nowelizacja była? ;)

    +++
    § 9.
    [...]
    3. W przypadku prowadzenia przedsiębiorstwa wielozakładowego księgi
    muszš znajdować się w każdym zakładzie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Podatnik może
    ^^^^ (fixed, podkreślone "może")
    jednak prowadzić jednš księgę w miejscu wskazanym jako jego siedziba,
    pod warunkiem że w poszczególnych zakładach jest prowadzona co najmniej
    ewidencja sprzedaży
    ---

    IMVHO w tym zakresie posiadanie odrębnej ewidencji sprzedaży
    byłoby mocnym argumentem za wypełnieniem dyspozycji KC o której
    piszesz.
    Nie kojarzę - musiałbym sprawdzać - czy na PIT-36 nie ma jakiegoś
    wykazu "rodzajów DG", z którego mogłyby wynikać odrębne przychody
    z poszczególnych zakładów (że SC są to pamiętam).
    Wtedy rzecz jasna braki w latach poprzednich wskazywałyby, że
    podatnik poprzednio uważał inaczej (że nie są to "odrębne
    części" DG). Rzuć okiem.

    Co do reszty - mi się zgadza.
    Ale czy nie ma w tym jeszcze jakiejś pułapkologii to nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd