  • Data: 2011-06-07 15:05:28
    Temat: Re: Sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Jun 2011, Borys Pogoreło wrote:

    > Czy ten zapis nie ma zastosowania do przypadku, gdzie przez "zakład"
    > rozumie się np. odrębny budynek, oddalony geograficznie?

    Ależ ma.
    Ale wcale nie musisz przekręcać w tę stronę, że ma *tylko* w takim
    przypadku :)

    > Przynajmniej takie
    > mam wrażenie dla definicji w § 3:
    >
    > "10) przedsiębiorstwo wielozakładowe - działalność prowadzoną w oparciu o
    > kilka zespołów składników materialnych i niematerialnych, jakimi są w
    > szczególności sklepy, zakłady, punkty usługowe, przeznaczone do realizacji
    > określonych zadań gospodarczych; "

    Oczywiście.

    > Dla utrudnienia - w tym przypadku mamy w zasadzie same składniki
    > niematerialne. Wiedza, kontakty, oprogramowanie, domeny, itp. I wszystko
    > prowadzi w jednym miejscu, określonym jako siedziba.

    No to wykazanie że mamy dwa "prawie przedsiębiorstwa" (znaczy te
    "zorganizowane części") będzie trudniejsze, trudne lub bardzo trudne.

    > Jak pisałem - sprzedaż (i zakupy) da się wyodrębnić.

    To nie tak.
    Jeśli *istnieją* dwie odrębne ewidencje sprzedaży z których wpisywano
    do książek osobne wpisy nt przychodów, to taka kontrukcja wskazuje
    na "zorganizowanie".
    Ty piszesz o "widocznej możliwej odrębności", ale najwyraźniej...
    niezorganizowanej :) (odrębność nie była zorganizowana, choć
    możliwa).
    Ale to tylko jedna z hm... "przesłanek".

    > Osiwieję ;)

    No to przejdź przez ten etap i drugi raz nie będzie Ci już groził :|

    pzdr, Gotfryd