  • Data: 2006-10-19 22:54:13
    Temat: Re: Sprzedaż wysyłkowa, Vat, rachunki
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:eh7l63$nns$1@news.lublin.pl...
    > Witam,
    [...]
    > Księgowa powiedziała mi, że teraz będę musiał robić tak:
    > Do każdej wysyłanej paczki wkładam oryginał rachunku vatowskiego
    > , a kopię pozostawiam dla siebie.

    Vatowska w kwestii formalnej jest _faktura_, którą osobie fizycznej
    wystawiasz na wyraźne jej życznie.

    > Mam pytanie, czy tak muszę robić (100 % klientów to osoby
    > fizyczne), czy wystarczy jak będę tylko rachunek wypisywał
    > (w jednym egzemplarzu) i zostawiał sobie ?

    Będąc vatowcem nie wystawiasz rachunków, tym bardziej w jednym
    egzemplarzu!

    Gdybys był na KPiR to pewnie bys musiał sobie spisywać utarg dzienny,
    sumować i miesięczny wpisywać jako przychód w KPiR, ale jak na ryczałcie
    to nie mam pojęcia, VAT w każdym razie zapłacić będziesz musiał, więc
    "ewidencję sprzedazy vat" prowadzić musisz na 100%

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów - początkujący przedsiębiorca ;-) (KPiR, VAT)