    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz wyposazenia/srodka trwalego - pytanie
    Date: Fri, 5 Jan 2007 23:37:11 +0100

    On Fri, 5 Jan 2007, Hanss wrote:

    > To prawda? Pomimo tego że wystawiam FVAT każdemu kupującemu
    > (nie firmy) to po przekroczeniu limitu będę musiał założyć kasę
    > ?

    Tak wygląda "zasada ogólna" - sprawdź w ustawie.
    Konstrukcja jest taka, że *jakakolwiek* sprzedaż "nie-DG" powoduje
    obowiązek używania kasy fiskalnej, a minister *ma prawo* zwolnić
    podatników.
    Warunki zwolnień są różne - i np. są takie czynności, że w żadnym
    razie nie podlegają zwolnieniu, sprzedanie 1 szt licencji albo
    1 grama złota powoduje konieczność posiadania kasy.
    I po prawdzie istnieje jedno takie zwolnienie "na fakturę", ale
    dotyczy ono *wyłącznie usług* i jest mocno restrykcyjne.
    Weź może w garsc rozporządzenia, co? ;)

    > Jaki jest ten limit ?

    Jest taki limit, że w przypadkach które *nie są* wyłączone, dopuszcza
    się korzystanie ze zwolnienia do kwoty 40000 zł przychodu rocznie,
    z zastrzeżeniem że zaczynający DG w danym roku mają limit obniżony
    (chyba do 20 000 zł).

    > Problem mnie wprost nie dotyczy (świadczę usługi jednej firmie
    > :-)), ale tak się zastanawiam czy jak będę wyprzedawał jakieś
    > zużyte wyposażenie firmy (telefon, komputer itp) np na allegro, to
    > będę musiał założyć kasę?

    Z przejrzenia rozporządzenia mi wygląda że komputer nie, ale telefon
    tak :>, weź np:
    http://vat.pl/att/przepisy/rmf_28_03_2006.pdf
    ...i sprawdź że "dostawy sprzętu telekomunikacyjnego" są wyłączone
    ze zwolnienia.
    Komplet masz tu:
    http://www.vat.pl/przepisy/
    się pochwali).
    Zastrzegam że jest "nowelizacja" do rozporządzenia i nie ma tekstu
    jednolitego, a mi się (jak już pisałem) nie chce przebijać przez
    wyłyskanie co skreślono, dodano, zmieniono itp.
    Może sam sprawdzisz i zapodasz? ;)

    pzdr, Gotfryd