  • Data: 2009-03-07 12:01:53
    Temat: Re: Sprzedaz towaru na ikraine jak zafakturowac?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    auto wrote:

    > Wlasnie troche czytam i widze ze stosuje sie zerowa stawke vat na
    > eksport oraz trzeba udokumentowac wyzwoz itp SAD. Troche to wszystko
    > "nie warta zachodu" wolalbym normalnie wystawic FV z vatem 22%
    > ukraincowi a on niech sie tam martwi u siebie. Tylko czy tak mozna?
    > Bo przeciez na FVAT odbiorca bedzie ukrainiec. Czy podczas kontroli
    > ktos sie do tego nie doczepi?

    Nikt się nie przyczepi. Zauważ, że stawka preferyncyjna jest na podstawie
    spełnienia pewnych warunków.
    Jak nie masz tych wymaganych papierów, to i tak musiałbys naliczyc 22%
    - sam fakt, że odbiorca jest zagraniczny nic nie zmienia.
    Co najwyżej Ukrainiec - jeśli jest podatnikiem-
    (nie wiem czy na Ukrainie jest VAT czy inny obrotowy) może próbować się
    domagać
    netto faktury, ale możesz go odprawić, że jak dostarczy Tobie wymagane do
    stawki 0% dokumenty,
    to mu zrobisz korektę. Zależy jaki to klient: jak będzie kupował codziennie
    za tę kwotę :-),
    to bym mu pomógł w kwestii organizacji papierków i wystawiał z 0%, a jak
    jednorazowy,
    to ...