  • 1. Data: 2009-03-07 10:17:13
    Temat: Sprzedaz towaru na ikraine jak zafakturowac?
    Od: "auto" <a...@o...pl>

    Prowadze DG Kpir VAT UE. Trafilo mi sie, ze mam sprzedac na ukraine pewnien
    produkt za 4,5tys brutto. Jak to mam zafakturowac? Naliczam normalnie VAT
    tak jakbym sprzedawal w PL? Czy taka faktura musi miec cos szczegolnego?
    Musze prowadzic jakis oddzielny rejestr takich tranzakcji? Czy tez niczym
    sie to nie rozni od normalnej tranzakcji.

  • 2. Data: 2009-03-07 11:40:34
    Temat: Re: Sprzedaz towaru na ikraine jak zafakturowac?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    auto wrote:
> [...]
    > cos szczegolnego? Musze prowadzic jakis oddzielny rejestr takich
    > tranzakcji? Czy tez niczym sie to nie rozni od normalnej tranzakcji.

    Może przeczytaj sobie art 41 ustawy o VAT
    a potem zastanów się czy masz szanse na wymagane dokumenty dla
    preferencyjnej stawki,
    czy zamierzasz tylko sprzedać jak w kraju i dalej Cię nic nie obchodzi.

  • 3. Data: 2009-03-07 11:50:28
    Od: "auto" <a...@o...pl>

    > Może przeczytaj sobie art 41 ustawy o VAT
    > a potem zastanów się czy masz szanse na wymagane dokumenty dla
    > preferencyjnej stawki,
    > czy zamierzasz tylko sprzedać jak w kraju i dalej Cię nic nie obchodzi.

    Wlasnie troche czytam i widze ze stosuje sie zerowa stawke vat na eksport
    oraz trzeba udokumentowac wyzwoz itp SAD. Troche to wszystko "nie warta
    zachodu" wolalbym normalnie wystawic FV z vatem 22% ukraincowi a on niech
    sie tam martwi u siebie. Tylko czy tak mozna? Bo przeciez na FVAT odbiorca
    bedzie ukrainiec. Czy podczas kontroli ktos sie do tego nie doczepi?

  • 4. Data: 2009-03-07 12:01:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    auto wrote:

> [...]
    > ukraincowi a on niech sie tam martwi u siebie. Tylko czy tak mozna?
    > Bo przeciez na FVAT odbiorca bedzie ukrainiec. Czy podczas kontroli

    Nikt się nie przyczepi. Zauważ, że stawka preferyncyjna jest na podstawie
    spełnienia pewnych warunków.
    Jak nie masz tych wymaganych papierów, to i tak musiałbys naliczyc 22%
    - sam fakt, że odbiorca jest zagraniczny nic nie zmienia.
    Co najwyżej Ukrainiec - jeśli jest podatnikiem-
    (nie wiem czy na Ukrainie jest VAT czy inny obrotowy) może próbować się
    domagać
    netto faktury, ale możesz go odprawić, że jak dostarczy Tobie wymagane do
    stawki 0% dokumenty,
    to mu zrobisz korektę. Zależy jaki to klient: jak będzie kupował codziennie
    za tę kwotę :-),
    to bym mu pomógł w kwestii organizacji papierków i wystawiał z 0%, a jak
    jednorazowy,
    to ...

  • 5. Data: 2009-03-07 12:14:07
    Od: "auto" <a...@o...pl>

> [...]
    > codziennie za tę kwotę :-),
    > to bym mu pomógł w kwestii organizacji papierków i wystawiał z 0%, a jak

    To dostanie FV brutto z VATem :) Powiedz jeszcze czy musi na FV byc jego
    nip? Sorry za lamerskie pytania ale prowadze DG od 1 stycznia i sie dopiero
    ucze...

  • 6. Data: 2009-03-07 12:28:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    auto wrote:

    > To dostanie FV brutto z VATem :) Powiedz jeszcze czy musi na FV byc
    > jego nip? Sorry za lamerskie pytania ale prowadze DG od 1 stycznia i
    > sie dopiero ucze...

    Na pewno znasz rozporządzenie w sprawie
    zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur ....
    I tam pewnie jest gdzieś zapisane, że dane nabywcy eksportowanych
    towarów nie muszą zawierac danych, o których mowa w par 5 ust. 1 pkt 2

  • 7. Data: 2009-03-07 12:49:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-03-2009 o 13:28:16 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > I tam pewnie jest gdzieś zapisane, że dane nabywcy eksportowanych
    > towarów nie muszą zawierac danych, o których mowa w par 5 ust. 1 pkt 2

    Ja tylko dodam że od grudnia obowiązuje zupełnie nowe, świeże:

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/1337.htm

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek