  • Data: 2010-09-06 07:39:56
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu zamortyzowanego
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@a...pl pisze:

    > Czy oby w opisanej sytuacji sprzedawca nie musi i tak wystawić f-ry VAT
    > na ten pojazd? Po wycofaniu przez 6 lat jest to przychód z DG, więc tak
    > się zastanawiam.

    Do pełnej jasności wciąż mi brakuje konkretnej informacji od
    wątkotwórcy, czy kupił ten samochód "na firmę", czy może do celów
    osobistych, a zaraz potem postanowił wpisać do EŚT?
    Bo jeśli to pierwsze, to fvat dla zewnętrznego nabywcy, e pewnie fvat
    wewnętrzna, jeśli wycofuje na cele osobiste.
    Jak to drugie, to wykreslić z ewidencji, sprzedać na umowę i już :)
    No i należy się trzymać pewnej zasady: jeśli samochód jest
    zarejestrowany na firmę, nabywca powinien dostać fakturę przez tę firmę
    wystawioną. Analogicznie z "prywatnym". Inaczej nabywca będzie miał
    problemy z rejestracją, bo dane sprzedawcy nie będą się zgadzać z danymi
    poprzedniego właściciela w ewidencji pojazdów :)

    Andrzej
    www.radom.ws