  • Data: 2010-09-13 09:44:20
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu zamortyzowanego
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Brick wrote:

    > Sprzedaż umową kupna-sprzedaży samochodu osobistego wpisać do KPiR?
    > Przecież jestem płatnikiem VAT mam obowiązek wystawiać faktury VAT lub
    > drukować paragony z kasy fiskalnej.

    Skoro samochód skreślony z ewidencji, a nie minęło te 5 czy 6 lat, to
    przychód ze sprzedaży
    jest przychodem z działalnosci i wpiszesz go normalnie do książki -
    jako przychód w kol 7 - możesz sobie nawet wydrukować paragon.

    > Są dwa sposoby sprzedaży ale w obydwu tkwi błąd:
    > - gdy sprzedaję samochód jako osobisty to nie ma jak zaksięgować tego
    > dochodu
    > - gdy sprzedaję samochód jako firmowy to nie zgadzają się dane na
    > fakturze (firma) i w dowodzie rejestracyjnym (osoba)

    To jakiś sztuczny problem -dae są przecież sprzedaje osoba fizyczna.

    > musi mieć możliwość rozliczenia tego jakoś. Np jak całkiem zamknie
    > działalność to do żadnej książki tego nie wpisze.
    > Wydawało by się prosta sprawa sprzedaż samochodu ...

    Komplikujesz sprawę. Rozliczy się w PIT na podstawie wystawionego kwita i
    już.