eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż domeny internetowej a PCC i PIT › Re: Sprzedaż domeny internetowej: dowód, że umowa nabywca dokonał zapłaty i jest już właścicielem domeny
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż domeny internetowej: dowód, że umowa nabywca dokonał
    zapłaty i jest już właścicielem domeny
    Date: Wed, 19 Oct 2005 09:19:19 +0200

    On Tue, 18 Oct 2005 s...@o...pl wrote:

    > a teraz pytanie szczegółowe: czy wystarczająco udokumentowałem, że umowę
    > zrealizowano. Umowa miała treść następującą: <Treść umowy>

    > Czy nabywca może na odwrocie tejże umowy wydrukować sobie dowód zapłaty przez
    > bank internetowy (w tym przypadku www.inteligo.pl) i z taką kartą pójść do US,

    Czekaj waść: po co ma iść do US ?

    > czy też musi starać się o jakieś dodatkowe pokwitowanie ze strony sprzedającej?

    IMVHO potrzeby jest "dowód wydania".
    Takim dowodem będzie zrzeczenie się administrowania domeną,
    konkretnie to pismo:
    http://www.dns.pl/propoz_cesji.pdf
    z podaniem danych nowego administratora - wystawione w trzech
    egzemplarzach minimum i co najmniej jeden z nich dla nabywcy
    właśnie do zaksięgowania.

    > I czy "opieczątkowanie" tej umowy przez Urząd Skarbowy (niech tam znawcy prawa
    > nazwą sobie fachowo to "opieczątkowanie", jak chcą, ważne że wiadomo o co
    > chodzi),

    Ja nie wiem. Ale ja nie jestem znawcą tylko zwykłym podatnikiem:
    co chcesz "opieczątkować", po co i jaki to ma dać skutek ?

    Bo ja to bym poszedł "opieczątkować" deklarację PCC...

    > Czy taka "opieczątkowana" umowa (+wydrukowany nieopieczątkowany dowód zapłaty)

    Jak to "nieopieczątkowany" ????
    Gdzieś tak od początku pisywania na grupę :) argumentuję że nie ma
    przeciwwskazań żeby wydruk z Inteligo był opieczątkowany i podpisany.
    MOJĄ pieczątką i moim podpisem.
    Co stanowi oświadczenie że ręczę za podanie prawdziwych danych
    a dana kartka nie stanowi wydruku testowego "sprawdźmy czy dokument
    PDF można przerobić" ;>
    Ale to jest OT - bo IMO dotyczy wyłącznie przypadku "opłat pocztowych
    i bankowych" - które mogą SAMODZIELNIE być uznane za KUP.
    Czyli np. opłat za przelewy, odsetek od kredytu itp.
    Krótko mówiąc - rozważanie IMO jest nie na temat :)

    > jest wystarczającym dowodem księgowym, uprawniającym do wpisania KUP do KPiR?

    IMVHO - zakładam że NIE księgujemy kosztów kasowo ! - nie ma podstaw
    aby sam dowód zapłaty uznać za KUP (bo to nie jest "opłata bankowa"),
    ale zestaw złozony z oświadczenia j.w., dowodu wpłaty i ew. kopii
    umowy (umowy chyba trzymasz osobno ? - no i IMO jest najmniej ważna
    dla celów księgowych i niemal na pewno w razie kontroli o nią zapytają
    jako o "podkładkę" dla dowodu księgowego[1]) - więc taki "zestaw"
    to mi się podoba :)
    Powstaje pytanie o rubrykę "numer dowodu" w KPiR (kwit bankowy ma
    tę miłą cechę że ma numer operacji nadany przez bank, ale jeśli
    KUP nie jest kasowy to IMO jako dowód księgowy odpada) - to jakbym
    ja miał zaksięgować skorzystałbym z opcji "oznaczenia w inny sposób"
    wymienionej w KPiR.

    > Czy taka umowa jak wyżej jest sensowna, czy też należy ją wrzucić do kosza
    > i zredagować jeszcze raz?

    Streszczenie: wpłacasz 2.XII.2005 i uważasz że umowa doszła do
    skutku ? Mianowicie po czym ten skutek poznać ? ;)

    Mi się nie widzi "umowa dojdzie do skutku..." z brakiem regulacji
    co będzie jak sprzedający nie podpisze "oświadczenia o zrzeczeniu",
    to raz.
    Niby można wtedy dochodzić (sądownie) realizacji umowy.
    Ale dopóki "oświadczenie" nie zostanie podpisane - umowa NIE dochodzi
    do skutku !
    IMHO brak również zapisu na wypadek jakby jakiś nieprzewidziany
    w umowie czynnik nie pozwolił na przeniesienie praw - miałoby
    się okazać że (mimo braku roszczeń stron trzecich itp) NASK
    znienacka znajdzie jakiś powód i wam wykaże że "oświdczenie"
    jest bezskuteczne - to dwa.
    Nie, nie znam takiego powodu - ale co jeśli on się znajdzie ?

    Ja bym dopisał regulacje na oba przypadki, z terminami skuteczności
    (podobnie jak dla braku wpłaty) dotyczącymi wydania "oświadczenia"
    (i minimum dwa egzemplarze dla kupującego ! - żeby mógł SAM
    posłać je do NASKu) po pierwsze oraz postanowieniem co z umową
    jeśli "wystąpią nieprzewidziane przyczyny powodujące bezskuteczność
    oświadczenia".

    > I czy wymaga ona jeszcze jakichkolwiek odręcznych
    > dopisków ze strony sprzedającej albo nabywcy?

    Masz na myśli podpisy ?? :)

    > czy też nabywca może juz teraz iść z tą umową do Urzędu Skarbowego?

    Usiłuję dojść: "po co" :)
    Bo nie wiem :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd