  • Data: 2012-11-24 20:33:29
    Temat: Re: Sprzedaż części udziałów w nieruchomości
    Od: "poszukiwacz" <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > On Thu, 22 Nov 2012, poszukiwacz wrote:
    >
    > mamy współwłasność łączną budynku niepodzielonego na lokale

    Zgadza się, gdy ktoś ze współwłaścicieli chce objąć "w posiadanie" jakąś
    część budynku to zarządca nieruchomości zapytuje się wszystkich
    współwłaścicieli czy nie wyrażają wobec tego sprzeciwu. Tak więc jestem
    posiadaczem lokalu X/Y za porozumieniem współwłaścicieli.
    W księdze wieczystej są ujawnione tylko ułamkowe udziały współwłaścicieli.
    Nie było zniesienia współwłasności. Nie było wydzielania lokali.
    Jednak pracownik zarządu nieruchomości poinformował mnie teoretycznie - że
    jeśli sprzedałbym wszystkie swoje udziały to ich nabywca mógłby korzystać z
    mojego lokalu bez konieczności odpytywania pozostałych współwłaścicieli o to
    czy nie wyrażają sprzeciwu. Innej możliwości nie zna - jakoś tak mi to
    tłumaczył. Sprzedać wszystkie udziały albo nic.
    Mam już dwie osoby chętne do zakupu samych udziałów (jako taka inwestycja
    "na papierze" niewymagająca ponoszenia kosztów ich posiadania).
    Ja płacę zarządowi koszty zarządu za 29 m2 + opłaty za "wspólnie" zużyte
    media (nie jest to czynsz bo ja nie jestem najemcą - tylko
    współwłaścicielem).
    Tzw. "pomieszczeń przynależnych" nie posiadam.