    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż bezrachunkowa
    Date: Fri, 11 Oct 2002 00:24:44 +0200

    On Wed, 9 Oct 2002, Sławomir Malibo wrote:
    [...ja, Monika...]
    >+ > >+ > towar sprzedaję na faktury (bardzo mało), a przede wszystkim prowadzę
    >+ > >+ > sprzedaż detaliczną, ale nie mam jeszcze kasy fiskalnej. Moje pytanie
    >+ > >+ > brzmi:
    >+ > >+ > jak podzielić kwotę sprzedaży brutto, np. 5000 zł na poszczególne
    >+ > >+ > stawki VAT do deklaracji i KPiR ?
    [...]
> [...]
    >+ > A nie tak trudno wydedukować, że osoba pytająca najwyraźniej
    >+ > *nie ma* sprzedaży szczegółowej wpisanej do rejestrów - i jeśli
    >+ > są to "drobiazgi" (np. prowadzi kiosk, z czymkolwiek
    >+ > typu "małe a dużo") to:
    >+ >
    >+ > >+ Proponuję poczytać troszkę. A nie na zasadzie: "z tego co pamiętam".
    >+ > >+ Struktura zakupów jest "przeznaczona" do czegoś innego (vide:
    >+ > >+ Ustawa o VAT).
    >+ >
    >+ > ...do czego innego niż rzeczono powyżej jest struktura zakupów ??

    Sugeruję że pominąłeś ten punkt ;)

    >+ > Zeznam że mnie zaskoczyłeś ;), zawsze myślałem że
    >+ > do "podziału VAT" jeśli (z tytułu nieprowadzenia szczegółowej
    >+ > ewidencji sprzedaży) nie jest znany udział VAT w poszczególnych
    >+ > grupach...
    [...no, 'grupa' nie była najszczęśliwsza: ktoś gdzieś użył
    i mi się utrwaliło :(...]
    >+ > kulą w płot ;) - jakbyś napisał "vide: Ustawa o VAT *artykuł
    >+ > 30*" - moze byś zdążył się zastanowić...
    [...]
    >+ Nie jestem "warczący" lecz są jednak możliwości określenia poszczególnych
    >+ stawek VAT. Zresztą - kol. Monika sama to potwierdza.

    Zaraz, w którym miejscu ?
    Mógł być jakiś post który przeoczyłem.
    Jeśli tak było - to uwagi poniżej trzeba uznać za niebyłe.
    Ale ja pamiętam tylko że:
    - część sprzedaży "idzie fakturami" (i te ewidentnie trzeba
    rozpisać na stawki według faktur)
    - część sprzedaży idzie "detalicznie bez kasy".
    Tekst *ewidentnie* sugeruje że autorka *nie ma* rozpiski
    ile sprzedała w jakiej stawce.

    [...]
    >+ Ja rozumiem, że chodzi o rozliczenie podatku VAT w poszczególnych
    >+ stawkach.

    Taaaaaaaa...jest ! (...i strzał obcasami)

    >+ Pozwolę sobie zacytować fragment Ustawy o podatku VAT:
    >+ Art. 20. 1. Podatnik dokonujący sprzedaży towarów opodatkowanych i
    >+ zwolnionych od podatku obowiązany jest do odrębnego określenia kwot

    Ale to jest VAT/zwVAT a nie różne stawki !!!

    Widziałeś co sugerowałem ? ;)
    To teraz ja zacytuję:
    ++++
    Art. 30. [ Proporcjonalny podział sprzedaży ]

    1. Podatnicy świadczący usługi w zakresie handlu, którzy dokonują
    sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej od podatku lub opodatkowanej różnymi
    stawkami, a nie są obowiązani do prowadzenia ewidencji, o której mowa w
    art. 29 ust. 1, mogą w celu obliczenia podatku należnego dokonać podziału
    sprzedaży w danym miesiącu w proporcjach wynikających z udokumentowanych
    zakupów z tego miesiąca, w którym dokonano zakupu. Dla obliczenia tych
    proporcji przyjmuje się wyłącznie towary przeznaczone do dalszej sprzedaży
    według cen uwzględniających podatek.
    ----

    '....lub...różnymi stawkami...'

    [...]
    >+ No i tak: czy kol. Monika ma taką możliwość, czy nie?

    Z tej częsci (art. 20) oczywiście nie.

    >+ W Art. wcześniejszych Ustawy mówi się wyraźnie o ewidencjach.

    ...ale nie wyklucza 'nieewidencjonowanej'. No i art. 30 jest
    po 20. ;)

    >+ Do szczegółowego rozliczenia kwoty podanej przez
    >+ kol. Monikę poproszę o dane
    >+ dot. zakupów i wyłącznie na priv.

    No to już poza konkursem, w ramach grupy pozostaje tylko
    'przesłuchanie' czy tam była sprzedaż nieewidencjonowana
    stawkami :) (tj. ewidencjonowana brutto).

    Pozdrowienia, Gotfryd