  • Data: 2002-10-13 00:35:12
    Temat: Re: Sprzedaż bezrachunkowa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Oct 2002, Monika wrote:

    >+ Dziękuję za odpowiedzi na mój problem,

    Wygląda na to, że to nie były odpowiedzi :) aczkolwiek
    KaMel i ja niewątpliwie przyznajemy się do wskazania
    struktury sprzedaży :) - ale "mięsko" (czyli przykład)
    masz od [...no był tylko jeden...] !
    Okaż cierpliwość, ale przy okazji sobie powarczę :)
    (niekoniecznie na ciebie, tak ogólnie ;))

    >+ wyjaśnię jeszcze szczególowo o jaką sprzedaż chodzi.

    To jest to, czego nam brakowało.
    Prawda, że z braku informacji miło :) mi się kłóciło :)
    ze Sławkiem, tyle że było to więcej teorii niż praktyki !

    >+ Część towarów kupuję i sprzedaję w stawce 22% (ok. 90% zakupów), część 7%
    >+ (ok 8%) i w stawce 0%.
    >+ Przy sprzedaży nie notuję co w jakiej stawce jest sprzedawane, prowadzę
    >+ kontrolkę sprzedaży gdzie wpisuję brutto sumę zakupów klienta - w tych
    >+ zakupach mogą być towary sprzedawane w stawce 22, 7, 0.

    Sławku, niniejszym zeznaję że zostałem przez ciebie ("Monika
    napisała w jednym ze swoich postów") podpuszczony do
    przyznania się że nie umiem czytać :]
    To teraz ty się przyznaj czy zasugerowałeś się postem Rufki
    (cytuję: "musisz prowadzić rejestr...z podziałem") ? (bo
    przejrzałem archiwum - i to jest jedyne miejsce z *wyraźną*
    sugestią).

    >+ Mam nadzieję, że to pomoże.

    IMHO Ryszard zapodał całkiem przekonujący przykład :)
    Masz jego post z obliczeniami ?

    Osobiście zgadzam się, że jeśli masz *część* sprzedaży
    udokumentowaną "VATem" (faktury ze stawką) to należy
    to rozliczyć osobno, tak jak on to zrobił - ale to
    moje zdanie (niemniej: masz już dwa zgodne zdania
    nieuprawnionych do doradzania osób, wybieraj :)).

    Być może nie masz problemu *jednoczesnej* struktury
    zakupów i sprzedaży - a taki przykład pracowicie
    Ryszard rozwinął - ale to ci ew. tylko *uprości* rozliczenia !

    Mówiąc inaczej: nie napisałaś wyraźnie czy masz również
    sprzedaż "zw".
    Przyznaj się co sprzedajesz w stawce "0%", eksport
    czy sprzęt przeciwpożarowy ? Bo jako osobnicy podejrzliwi
    obawiamy się zazwyczaj czy kiedy ktoś pisze "0%" to
    pisze co myśli - a niekoniecznie myśli co pisze :) (proszę
    bez urazy... ! ale to się zdarza, każdemu !)

    >+ Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

    Jeśli nie popełniłem grubego błędu (a wtedy Maddy i Sławek
    mnie rozdepczą - nie martw się, zauważysz na grupie ;))
    to przede wszystkim "R" za "wkład praktyczny" sobie zasłużył :)

    [...cytaty Sławek-ja...]
> [...]
    >+ > > >+ > art. 30.
    >+ > > [...]
    >+ > > >+ Pozwolę sobie zacytować fragment Ustawy o podatku VAT:
    >+ > > >+ Art. 20. 1. Podatnik dokonujący sprzedaży towarów opodatkowanych i
    >+ > >
    >+ > > Dopiero teraz zajarzyłem co czytam: Sławku, dlaczego cytujesz
    >+ > > kawałek o strukturze *sprzedaży*, skoro kłócimy się :) o strukturę
    >+ > > *zakupów* (i za strukturę zakupów obtentegowałeś kogoś za "myślenie",
    >+ > > a IMHO są spore szanse że dobrze myślał[a]) ??
    >+ > > Pora późna to nie nadążam... widać trza iść spać !
    [...]
    >+ > Szkoda. Ale - obiecaj - przemyślisz temat.
    >+ > Pozdrawiam i kolorowych snów.

    A dziękuję, dziś też pora późna - niemniej spytam czy nadal
    mam przemyśliwać czy moge trwać w oślim uporze przy swoim ??
    -;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (nie zaprzeczający, że bywa omylny - więc krytykę przyjmuje.
    Ale uparty bywa nie mniej... ;))