  • Data: 2009-10-14 08:56:16
    Temat: Re: Sprzedaż alkoholu w jednej kasie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Oct 2009, pt wrote:

    > Witam
    > Czym jest spowodowany wymóg sprzedaży alkoholu tylko w jednej kasie,
    > w sklepie posiadającym kilka kas?

    Jestem zaskoczony - byłem wczoraj w Makro, do alkoholu mają dwie kasy.
    Skąd pomysł, że ma być "jedna"?
    (przecież nawet przepisu o rezerwowej nie dałoby się zastosować).
    Mniej bym się zdziwił, jakby z czegoś wynikało że to mają być
    *odrębne* kasy. Usiłuję sobie przypomnieć, i co kojarzę jakiś
    sklep prowadzący sprzedaż alkoholu, to chyba mają "odrębność".

    > Czy może mnie ktoś oświecić w tym problemie?

    Sam kasy rej. nie mam, ale z obserwacji wnioski j.w. :D
    Pewnie rozporządzenia do ustawy o akcyzie trzeba by przekartkować.

    Uwaga, pogdybam sobie: być może "odrębność" jest wymagana, jeśli
    sprzedaż odbywa się ze "swobodną marżą"?
    Papierosy zazwyczaj mają akcyzę już opłaconą - pod warunkiem
    "nie sprzedawania drożej niż". Co oczywiście nie wyklucza możliwości
    sprzedawania drożej - i być może *wtedy* (przy samodzielnym
    ustalaniu marży) potrzebna jest odrębna kasa...

    pzdr, Gotfryd