  • Data: 2011-01-27 17:54:55
    Temat: Re: Spolka jawna czy ZOO? (dzialalnosc developerska)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-27 17:18, Przemek wrote:
    > Witam,
    > 2 osoby chca zarobkowo budowac domy (jako dodatkowe zajecie dla obu
    > stron, ktore maja "niebudowlane" 1os dzialalnosci gospodarcze)
    > Co jest lepsze
    > - zoo kupuje grunt a 1os DG budują dla niej budynek (nietanio wiec zoo
    > nie zarabia a wiec padatek placa 1os DG jako przychod z wybudowania)

    Poczytaj sobie na temat podmiotów powiązanych.

    Podczas kontroli może się okazać, że przeszacują Wam koszty w sp. z o.o.
    ale za to zostawią bez zmian dochody w DG.

    W konsekwencji od części dochodu zapłacisz jakby podwójny podatek.

    > - sp jawna
    > - inna forma?
    >
    > Wazne to [...]

    Parę złotych planujecie włożyć w ten biznes. To może warto odżałować
    jeszcze parę stówek na prawnika/doradcę. A nie bazować na rozmaitych
    fantasmagoriach opowiadanych na pspp (z całym szacunkiem dla
    publikujących tu koleżanek i kolegów) ;-)
    Zwłaszcza, że do tematu podchodziłeś już chyba ze trzy razy o ile mnie
    pamięć nie myli.

    Piotrek