  • Data: 2003-09-22 06:58:07
    Temat: Re: Spólka Cywilna - żeby nie być wykiwanym ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Sep 2003, plusz wrote:

    >+ "Rally & Tuning" <a...@1...pl> wrote in message
    >+ news:bkhnso$dq1$1@news.polbox.pl...
    >+ > Jak to założyć spółkę cywilną ażeby miało to ręce i nogi i tak żeby żadnen
    >+ > ze spółkowiczów nie mógł wykiwać reszty
    >+
    >+ teoretycznie można w umowie spółki napisać, że do czynności wykraczających
    >+ poza czynności zwykłe lub przekraczających określoną kwotę wymagana jest
    >+ obecność wszystkich wspólników

    Możesz oświecić co to da ?
    O ile wiem - w odróżnieniu od spółek handlowych - taki zapis
    nie odniesie skutku wobec wierzycieli. Jak ktoś podpisze
    umowę z jednym wspólnikiem to będzie ważna.
    Owszem, "przekroczył kompetencje"... ale co to da pozostałym,
    poza tym że mogą podać go do sądu ?

    [...]
    >+ a tak na marginesie,

    ...to masz rację :)