  • Data: 2006-08-15 00:21:07
    Temat: Re: Spadek,Komornik etc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Agata" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:44E1175F.6B791CAB@wp.pl...

    > Czy moge ominac komornika i adwokatow i dogadac z wierzycielem? Znaczy
    > chce zwrocic dlug, ale bez kosztow.Jest to prawnie mozliwe i
    > dopuszczalne?

    Mozesz spróbowac. Ale to trzeba bylo zrobic zanim poszli do komornika.
    Podejrzewam ze teraz nei za bardzo beda sie chcieli z Toba dogadywac, chyba ze
    jestes w stanie po prostu zaplacic. Jesli tak, to bywa, ze wierzyciel woli
    gotówka 80% dlugu, niz czekac na neipewny wynik egzekucji.

    > Czy jak dogadam sie z wierzycielem, to czy komornik albo ktokolwiek inny
    > ciagle bedzie mial prawo mnie scigac?

    Jak sie dogadasz z wierzycielem, to jedynie zostanie kwestia kosztów
    komorniczych. Ale te w wypadku, gdy sama zaplacisz wierzycielowi wielkie nie
    beda. No i o nie nie ma Cie prawa scigac komornik, tylko wierzyciel, który je
    poniósl. Kluczowym jest sensowne spisanie porozumienia. Generalnie musi ono
    zawierac jednoznaczne oswiadczenie, ze wierzyciel w zamian za taka to a taka
    kwote zrzeka sie wszelkich roszczen do Ciebie i czuje zaspokojony w swoich
    zadaniach.