  • Data: 2009-04-22 19:36:26
    Temat: Re: Sp. z o.o. a składki ZUS
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Sheen" <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl> napisał w wiadomości
    news:gsnqb3$qsj$1@news.onet.pl...

    > Podobno są jakieś sposoby "wyprowadzenia" pieniędzy ze spółki, ale tu na
    > grupie, gdy o to pytałem, nikt się nie chciał pochwalić jakie to metody.

    Bo to z reguły metody nie akceptowane przez aparat skarbowy więc nikt
    publicznie nie będzie o tym pisał ;-)
    Dziś w "Trójce" był nawet obszerny program na ten temat.

    Swoją drogą to wyjątkowe sukinsyństwo. Firma ma jakiś przychód - płaci od
    tego przychodu podatek CIT. Do tej pory wszystko gra. Teoretycznie to, co
    zostaje po odprowadzeniu podatku, czyli czysty dochód, powinno pozostać do
    dyspozycji właścicieli. No i niby jest, ale wypłacając te środki z firmowej
    kasy można je wypłacić tylko jako dywidendę i ponownie je trzeba
    opodatkować :/