eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSklep - czy mogę zakupić towar w innym sklepie do dalszej odsprzedaży ? › Re: Sklep - czy mogę zakupić towar w innym sklepie do dalszej odsprzedaży ?
  • Data: 2007-12-06 09:13:19
    Temat: Re: Sklep - czy mogę zakupić towar w innym sklepie do dalszej odsprzedaży ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Dec 2007, Piotr Wojcicki wrote:

    > Czy urzad skarbowy nie przyczepi sie, gdy sprzedam cos "po kosztach", bez
    > dochodu ?

    Urząd skarbowy może przyczepić się do czegoś, co jest jak najbardziej
    zgodne z prawem, patrz sławetny proces o "VAT od linuksa".
    Nie zmnienia to faktu, iż przepisy podatkowe odnoszą się do *przychodu*
    oraz *obrotu* i tyle.
    Po prawdzie znane są przypadki "czepiania się" z domniemania (przez US)
    "nieuczciwej konkurencji", żeby było śmieszniej - w przypadkach, kiedy
    hipermarkety miały *niższe* ceny, ale IMO patrz wyżej (znaczy
    bezpodstawnie).

    Jak na mój gust przypadek ktory opisujesz dość dobrze pasuje do "telefonu
    za 1 zł" dodawanego do pakietu z usługą tylko po to, żeby "klient miał
    dobrze" i zechciał kupić właśnie u nas.

    pzdr, Gotfryd