  • Data: 2006-04-04 14:17:56
    Temat: Re: Składki od licencji ?!
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Fri, 31 Mar 2006 r...@w...pl wrote:
    [ciach]

> [...]
    > najbardziej się należy.
    > Zaś umowa o charakterze ciągłym na pewno nie jest dziełem!
    >
    > "Dzieło" to co coś co:
    > - jest "oznaczone". Sztuka, egzemplarz
    > - za to "coś" należy się zapłata i za nic innego, w szczególności
    > za nakład pracy - za wyj. art. 630-632 KC
    > - da się "odebrać". Jest protokół przekazania "czegoś" j.w. i już
    > - da się ustalić termin wykonania; to ostatnie wynika pośrednio
    > z art. 646.
    >
    > Twój opis nijak do "dzieła" nie przystaje...
    >
    > Mało, on wprost spełnia definicję zlecenia!

    A mi sie wydaje że to nie pasuje do zlecenia, bo on nie zobowiązuje się
    do starannego wykonywania czynności przez jakiś okres czasu, tylko
    sprzedaje produkt, wg. mnie dzieło.

    różnica między czymś takim a typową UoD jest tylko w sposobie płatności
    - zamiast jednej tłustej płatności, biedne procenty przez jakiś okres
    czasu.

    p. m.