  • Data: 2009-01-06 22:55:20
    Temat: Re: Skladka na ZUS - skladka pracodawcy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Moment.
    > Gość dostaje *do ręki* kwotę butto ("brutto brutto" dla jasności).
    > I ma *sam* wpłacić co trzeba do US i ZUS.
    > Mówisz że nie będzie świadom ile oddaje?

    Teraz dostaje pasek do ręki, gdzie wszystko jest wyszczególnione, a
    i tak sobie tego nie uświadamia. Podejrzewam, że nawet jakby pracownik
    sam miał robić przelewy, to i tak sobie nie uświadomi, a za to powstanie
    nowy rodzaj dłużników-przestępców - tych, którzy po drodze te pieniądze
    przepili :)

    > A mi się wydaje, że przy *takim* układzie hasło "wcześniejsze
    > emerytury dla ... to będzie kolejne 20 zł wpłaty przy każdej
    > przeciętnej pensji" doskonale by to i owo wyjaśniało - tak
    > wykropkowanym, jak i niewykropkowanym (wykropkować dowolną
    > "grupę").

    Od jakiegoś czasu już zatraciłem nadzieję na demokratyczną zmianę
    systemu emerytalnego w Polsce. Trzeba po prostu poczekać aż zabraknie
    pieniędzy na dopłaty z budżetu. To już niedługo, z każdym rokiem jest
    coraz więcej.

    --
    Liwiusz