    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Składka na Fundusz Pracy - kiedy w koszty?
    Date: Thu, 25 Jan 2007 00:32:35 +0100

    On Wed, 24 Jan 2007, gonia wrote:

    > moim zdaniem z żadnego, mowa jest o składkach na ubezpieczenie społeczne
    > w części opłacanej przez płatnika

    Hm... ja zrozumiałem że chodzi o składki płacone za siebie.

    Tak czy siak - skąd wynika że to składka "społeczna"?
    Z tekstów z ZUSie:
    "Wysokoœć składek na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy i Fundusz
    Gwarantowanych Œwiadczeń Pracowniczych"
    ...wynika że FP *nie* jest składką "społeczną"!
    Przynajmniej zakładając iż tworca rzeczonego zdania spełnia
    zasadę ratio legis ;)

    Na mój rozum jest to koszt na podstawie a contrario do art.23.1.30,
    czyli "składek na rzecz organizacji, do których przynależnoœć podatnika
    nie jest obowišzkowa".
    Skoro przynależność do Funduszu jest obowiązkowa, to jest kosztem.
    Ale "zwykłym" kosztem. Czyli uparty osobnik ma prawo czepiać się
    że powinien być księgowany na zasadach ogólnych (u memoriałowca
    memoriałowo).
    Mylę się?

    pzdr, Gotfryd