    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochodowo-podatkowa łamigłówka :-)
    Date: 11 Oct 2007 21:08:52 GMT

    s...@a...pl w <news:felvv9$mg9$1@news.onet.pl>:

    > Informacja wydana przez Urząd Skarbowy Poznań Jeżyce z dnia 04.10.2004 r.,
    > sygn. SD/415-49/04

    > Ze stanu faktycznego przedstawionego przez podatnika wynika, że podatnik
    > kupił fabrycznie nowy samochód
    [...]
    > To dotyczy nowego samochodu, ale można też odnieść do Twojej sytuacji. Czy
    > "zarejestorwany" to znaczy wogóle zarejestorwany czy zarejestrowany w PL. Ja
    > skłaniam sie do drugiego. Ty uważasz, że prawidłowe jest pierwsze.

    A ja mam zdanie odrębne i uważam, że pojazd nie musi być zarejestrowany
    wcale, a do EŚT można go wpisać zgodnie z prawem. ;P

    zgodnie z tym fragmentem:
    "Dany składnik majątkowy może być zaliczony do środków trwałych dopiero
    wówczas, gdy jest kompletny i zdatny do użytku dla potrzeb firmy."

    Ale, żeby nie mieszać, zostawmy te niezarejestrowane i wróćmy do słabości
    Twojego cytatu (właściwie autora tego co zacytowałaś):

    "Pojazd jest dopuszczony do
    ruchu, jeżeli spełnia warunki techniczne oraz jest zarejestrowany i
    zaopatrzony w zalegalizowane tablice rejestracyjne, a w przypadku samochodów
    osobowych, w nalepkę kontrolną. Z powyższego wynika, że wydatki poniesione
    na ubezpieczenie samochodu (AC, OC, NW) nie są zaliczane do wartości
    początkowej nabytego samochodu, a stanowią koszty uzyskania przychodów w
    myśl art. 22 ust. 1 ustawy."

    Jest kolejny punkt artykułu:

    3. Pojazd niewymieniony w ust. 1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa
    specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd
    wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym
    w art. 66.

    Z tego na wprost wynika, że istnieja pojazdy, które nie musza byc
    zarejestrowane

    Drąząc dalej -- do dziś jeżdżą samochody z "czarnymi" tablicami -- te na
    pewno nie maja naklejek na szybie...

    I dalej, z całkiem innej ustawy wynika (i wynikał w 2004) obowiązek zawarcia
    unmowy OC posiadaczy pojazdów w dniu nabycia -- a kto tu cytował art. 22g
    PIT ;)

    IMO ta informacja oszczędnego poznaniaka, nie obrażając nikogo, jest do D.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]