  • Data: 2004-02-07 17:14:47
    Temat: Re: Samochód w firmie.. ... .
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jojo" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c0121r$qkf$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Mam firmę (DG jednoosobowa - na mnie).
    > Jestem płatnikiem VAT (od niedawna).

    Podczepie sie pod ten watek - łatwiej bedzie innym szukać.

    W zasadzie nie mam pytań (tak mi sie wydaje), ale szukam potwierdzneia lub
    nie:

    Mam samochód na siebie (8-letni) kupin u jakis czas temu. Załozyłem własnie
    DG (KPiR + VAT).
    Po rozmowach w zaprzyjaźnionym biurze rachunkowym wyciagam wnisoki, że taki
    samochód opłaci się wrzucic w ŚT i amortyzowac, bo:

    1. Moge ustalić samodzielnie wysokośc odpisów (bo samochód uzywany), na
    okres nie krotszy niż 30 miesiecy, co praktycznie daje 40% amortyzacji
    rocznie

    2. Mogę wrzucac w koszty praktycznie wszystko... paliwo, drobne naprawy (a
    mam co naprawiać) bez konieczności dokumentowania wyjazdów - chyba nie
    jestem w tym przypadku ograniczony do limitu wynikającego z ewidencji
    przebiegu?

    3. Zakładam, że nie bede go sprzedawał przez 2-3 lata, więc się zamortyzuje.

    4. Inaczej mowiąc same plusy

    Ale... jezeli sprzedaje taki samochód, to muszę zapłacic podatek dochodowy.
    Od jakiej kwoty? Od wartosci księgowej, czy od wartosci po jakiej
    sprzedałem?

    PS. nie bijcie za to pytanie :-)

    Fires