  • Data: 2005-02-11 09:27:33
    Temat: Re: Samochód osobowy na DG :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Feb 2005, Vonnegut79 wrote:
    >+ : Hm...
    >+ : http://tiny.pl/3fd
    >+
    >+ : No ja wiem... "spoœród około 1,540 postów"... :]
    >+ : Mało, czyli trzeba zacząć nie w 2003 a w 2002 ;) !
    >+ :
    >+ : Nie czytaj tych dotyczących NOWYCH notebooków, bo na "atomową" się
    >+ : stare auto nie załapie. Ale AFAIR jakaś preferencja dla "używanych"
    >+ : też jest, może się załapie...
    >+
    >+ AFAIR ? z angielskiego

    ..AsFarAsIRemember...

    >+ Ale zapewnie to jakiś cudowny skrót

    :)

    >+ : Ty nam wytłumacz jak chcesz W OGÓLE dorobić się konieczności
    >+ : zapłacenia VAT od sprzedaży ?
    >+ : Chcesz "zainwestować" w *ULEPSZANIE* (nie mylić z remontami !)
    >+ : samochodu ponad 30% jego wartości ??
    >+
    >+ Ehmm no dobrze nie było i nie bedzie f-vat przy zakupie autka, więc przy
    >+ sprzedaży robię tylko umowę z nabywcą i już.

    Nie. Wystawisz *fakturę* ze stawką "zwolniony" i podaniem
    podstawy prawnej...

    >+ Ale w takim razie muszę autko
    >+ niejako zdjąć z EŚT więc... coś się z tym na pewno wiąże. Zakładam, że autko
    >+ się cale nie zamortyzuje bo w ciągu 3 lat nabędę jakieś inne... co w takiej
    >+ sytuacji będę musiał zrobić ?

    ...przeczytać dyskusje ;) albo w ustawie - jak rozlicza się koszt
    dla nie całkiem zamortyzowanego ST. W ustawie jest to chyba
    w art.23 - w okolicy "nabycie ST nie jest kosztem" - dalej jest
    coś w stylu "za wyjątkiem sprzedaży". Zapiski "z głowy czyli
    z niczego" więc na pewno brzmią literalnie inaczej :)

    >+ : Natomiast na ryczałcie oczywiście amortyzacja by "przepadała" (trzeba
    >+ : naliczać a kosztem nie jest).
    >+
    >+ Eeee to znaczy że muszę oddać VAT ? Bo skoro sprzedam w procesie cytuję
    >+ "sprzedaży *nie* oVATowanej !" ????

    Ty chyba kwalifikujesz się na hm... fizykoterapię ;)
    Jaki VAT chcesz "oddawać" ???
    Na wspomnienie o VAT "do oddania" załapałeś się na "trzeba*BY* oddać"
    tylko dlatego iż raczyłeś napisać o "oddawaniu".
    *JAKBYŚ* odliczył a sprzedaż byłaby zwolniona TOBYŚ musiał część
    oddać. Ale ty jeszcze nie wytłumaczyłeś jak chcesz odliczyć, grupowicze
    (w tym ja) usiłujemy się dowiedzieć skąd chcesz wziąć ten VAT do
    odliczenia. Bo "normalnie" to bierze się go z faktury zakupu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)