  • Data: 2005-02-11 08:42:48
    Temat: Re: Samochód osobowy na DG :)
    Od: "Vonnegut79" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    : No dobra. Żeby było sprawiedliwie ;) załapałeś się na hasło
    : (też szukać w postach :)) - "wróż\ka wróż\ki wróż\ek" (backslash
    : wtykam coby wyszukiwarka nie zapodawała jako rozwiązania :)).
    : Znaczy: my mamy ZAŁOZYĆ że jesteś VATmanem, tak ?
    : Albo mamy zakładać że nie ? ;)
    : No dobra - jak VATman do dobrze kombinujesz ale z błędem:
    : VAT byś odliczył kupując "z przeznaczeniem do DG".

    No tak kupiłem jako fizyczna więc nie z przeznaczeniem do DG - na razie
    nadążam ;)

    : ...mam co najmniej wątpliwości: VAT można odliczyć "na moment
    : zakupu".
    : Po drugie - skąd ty weźmiesz ten VAT ????
    : Zeznajesz że kupiłeś od innej OF - i tam NIE MA VATu !
    : Co do PCC - PCC może być kosztem, aczkolwiek było tu "zdanie
    : odrębne" (iż z tytułu istnienia obowiązku dla obu stron
    : tylko połowa jest "nabywcy") IMHO w razie ustalenia umową
    : iż nabywca go płaci - nabywca go mógłby odliczyć.

    Z podatkiem dam sobie spokój. Wrzucam autko do EŚT i amortyzuje sobie je co
    miesiąc przez 30 miesięcy...
    : Hm...
    : http://tiny.pl/3fd

    : No ja wiem... "spośród około 1,540 postów"... :]
    : Mało, czyli trzeba zacząć nie w 2003 a w 2002 ;) !
    :
    : Nie czytaj tych dotyczących NOWYCH notebooków, bo na "atomową" się
    : stare auto nie załapie. Ale AFAIR jakaś preferencja dla "używanych"
    : też jest, może się załapie...

    AFAIR ? z angielskiego affair to sprawa, interes, kwestia, stosunek,
    przedsięwzięcie, afera, awanturka, heca, romans, miłostka, historia,
    historyjka ;))) Ale zapewnie to jakiś cudowny skrót którego rozszyfrować nie
    umiem... :) Laptop mi się sam zamortyzował jak go leasingowałem więc nie
    będę zglebiał tej wiedzy... :)

    : >+ będzie mi się opłacało sprzedać autko jak najtaniej (przynajmniej na
    : >+ papierze) by mieć mały VAT. Mam rację ?
    :
    : Ty nam wytłumacz jak chcesz W OGÓLE dorobić się konieczności
    : zapłacenia VAT od sprzedaży ?
    : Chcesz "zainwestować" w *ULEPSZANIE* (nie mylić z remontami !)
    : samochodu ponad 30% jego wartości ??

    Ehmm no dobrze nie było i nie bedzie f-vat przy zakupie autka, więc przy
    sprzedaży robię tylko umowę z nabywcą i już. Ale w takim razie muszę autko
    niejako zdjąć z EŚT więc... coś się z tym na pewno wiąże. Zakładam, że autko
    się cale nie zamortyzuje bo w ciągu 3 lat nabędę jakieś inne... co w takiej
    sytuacji będę musiał zrobić ?

    : >+ 4 - I teraz trochę z innej beczki. Z racji tego, że jestem na KPIR i to
    już
    : >+ od 5 lat - do tej pory myślałem (a może były/są i takie przepisy), że
    już
    : >+ nie mogę zmienić sposobu rozliczenia z początkiem kolejnego roku na
    ryczałt
    : >+ (być może będzie to dla mnie bardziej opłacalne) i teraz znajoma
    księgowa
    : >+ powiedziała mi, że mogę jednak ryczałtowcem się stać. Załóżmy, że mam
    : >+ autko tak jak mam w EŚT, amortyzuje je itd. i w styczniu 2006 zmieniam
    się w
    : >+ ryczałtowca. Czy w związku z tym muszę oddawać VAT jaki sobie
    odliczyłem/o
    :
    : VAT nie ma NIC do amortyzacji.
    : VATu nie "oddajesz" z tego powodu, VAT (a dokładniej część w postaci
    : 1/5 w kolejnych latach) trzeba by oddać w razie sprzedaży *nie*
    : oVATowanej !
    : Natomiast na ryczałcie oczywiście amortyzacja by "przepadała" (trzeba
    : naliczać a kosztem nie jest).

    Eeee to znaczy że muszę oddać VAT ? Bo skoro sprzedam w procesie cytuję
    "sprzedaży *nie* oVATowanej !" ????

    : pozdrowienia, Gotfryd
    : (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Pozdrawiam