  • Data: 2003-05-18 09:44:00
    Temat: Re: Samochod osobowy a DG
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl> napisał w wiadomości
    news:ba7fg7$kb2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A jak jest z ubezpieczeniem AC i rozliczeniem szkód?
    > - czy można składki wliczać w koszty
    Mozna wliczac. NNW juz niejednoznacznie, ale jesli to oferta "pakietowa",
    mozna wszystko.

    > - czy odszkodowanie jest przychodem a wydatki na naprawę kosztem?
    Tak wlasnie jest. "Innym przychodem" jest.

    > Czy jeśli nie ujawniłem w ewidencji AC to muszę wykazać odszkodowanie.
    Jesli auto bedziesz mial zarejestrowane na firme to najprawdopodobniej w
    zasadzie powinienes. Jesli na siebie, to nie widze powodu abys mial to
    robic. A przeciez bedziesz mial na siebie, prawda?

    > Jeśli nie ujawniłem AC ani odszkodowania, a odliczyłem koszty naprawy,
    > to może ktos się do tego przyczepić?
    Logicznie rzecz biorac nie powinien. Nie wiem jaka jest praktyka. "Jak sie
    chce psa uderzyc zawsze sie kij znajdzie"... W praktyce ciezko byloby chyba
    komukolwiek ustalic, ze odszkodowanie bylo wyplacone nawet gdybys ujawnil
    AC. Nawet jesli jest adnotacja o tym na oryginale polisy AC. Jako dowod
    ksiegowy masz raczej jej kserokopie z czasu kiedy jeszcze odszkodowanie nie
    bylo na niej wpisane oraz dowod wewnetrzny do tego, prawda ? No a jesli nie
    ujawniasz AC, to skad te biedne misie maja sie dowiedziec, ze ono istnieje.
    Widze natomiast inny problem, czy przy rozliczaniu szkody z AC oryginaly
    faktur nie wedruja do ubezpieczyciela ? Trzeba by sie postarac o dwa
    egzemplarze oryginalow chyba :).

    marekz