  • Data: 2007-08-20 16:11:46
    Temat: Re: Samochód na firmę........
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail d...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chciałbym poprosić szanowne grono grupowiczów o radę. Prowadzę
    > jednoosobową DG, ryczałt + VAT. Chciałbym nabyć samochód ciężarowy (do
    > 3,5t) od osoby prywatnej na potrzeby działalności. Czy jako kupujący ma
    > widnieć firma czy osoba prywatna? Jeżeli osoba prywatna to w jaki sposób
    > przekazać go na firmę aby móc odliczać VAT od paliw i części
    > eksploatacyjnych? Poradniki jaki znalazłem w necie opisują procedurę
    > zakupu samochodu na firmę przy KPiR. Opisu dla ryczałtowców nie udało i
    > się znaleźć.
    >
    > Dzięki za wszelką pomoc

    hmmm, a czym w przypadku zakupu na jednoosobowa Dg rózni sie zakup na firme
    od zakupu na osobe prywatna, skoro firma to wlasnie Jan Nowak, zamieszkały
    itd...?
    Kupujesz auto, na fakturze (lub umowie kupna) wpisuje sprzedawca twje imie
    i nazwisko i wrzucasz do EST.

    BTw wiem ze na fakturze mozna oprócz imienia i nazwiska wpisywac np. nazwe
    firmy, ale nigdy nie rozumiałem tego, po co to robic? Ktos podpowie?
    Korzysci zadnych, a czasami niepotrzebne problemy zwiazane np. z
    korzystaniem z uprawnien konsumenckich.

    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
    to znaczy, że coś przeoczyłeś." Ed Murphy