  • Data: 2005-05-02 21:44:48
    Temat: Re: Samochod a DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Apr 2005, seba wrote:

    >+ Witam
    >+ Prowadzę działalność gospodarczą i chciałbym do ewidencji środków trwałych
    >+ wprowadzić samochód który jest zarejestrowany na moją żonę i był kupiony
    >+ jeszcze przed ślubem.
    >+
    >+ Czy muszę go przerejestrować tak abym był współwłaścicielem?

    Intryguje mnie dlaczego nikt nie zabrał głosu... bo mi się
    zdaje że "przerejestrowanie" jest sprawą zupełnie wtórną:
    IMO trzeba się zdecydować czy go należy *kupić* czy dostać
    *w darowiźnie* i czy *cały* czy część (udział) :) Do "zaliczenia
    w ST" wystarczy udział (zakładając iż żona nie prowadzi DG
    i samochodu w DG nie wykorzystuje).

    >+ Czy nie muszę nić robić skoro mamy wspólnotę małżeńską?

    Jaką tam wspólnotę... jak "przedślubne" to nie twoje :)
    Chyba żeby zostało *wniesione do majątku wspólnego* za
    pomocą intercyzy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)