  • Data: 2006-05-02 08:56:44
    Temat: Re: Samochod, DG i PCC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 30 Apr 2006, brzoskwiinia wrote:

    > Użytkownik "Krzysztof Kowaluk" <c...@g...com.pl> napisał
    >
    > Witam::)chciałam zadać pytanie pomocnicze,jak wpisałeś do EŚT samochód,jak
    > się domyślam w całości,którego jesteś współwłaścicielem

    Ja tak ni z gruszki i pietruszki, nieproszony :), rzucę cytatem:
    +++
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    tego składnika majątku;
    zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku stanowiących
    wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystują
    składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej odrębnie.
    ---

    > i jak odliczyłeś vat przy zakupie?

    W sumie mnie zaintrygowało skąd wydedukowałeś ze odliczył?
    Bo mi się wydało to mało prawdopodobne :)
    Obstawiam że to f-ra VAT ze stawką "zw" :)

    > Pytam dlatego,że rozpratruję mozliwości zakupu auta i brałam
    > juz pod uwagę rózne sposoby,ale w Twoim w/w wypadku jest największa
    > komplikacja Bo IHMO jeśli jest wpółwłasnośc to każdy powien sprzedać to co
    > jest jego.

    Ale jakby chcieć tak podejść do sprawy, to CAŁY majątek który
    ma w DG a którego się dorobił po małżeństwie jest w połowie
    własnością żony.
    Wyszłoby że jak sprzedaje bułkę (bo handluje pieczywem) to pół
    bułki powinien zaliczyć pod VAT (bo to on sprzedaje) a pół
    zaliczyć osobiście żonie, nie uważasz ;)
    Fakt, poplątane to jest...
    Ale z przepisów o współwłasności małżeńskiej tak wynika.
    IMO "przypisanie" wynika z faktu ujęcia rzeczy w majątku
    przeznaczonym dla calów DG. I wtedy jego sprzedaż stanowi
    dochód z DG - tak stanowi art.14.2.1c ustawy o podatku
    dochodowym...
    I jako taka podpada "pod niego" jako podatnika VAT.

    Co w powyższym nie pasuje?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)