  • Data: 2007-12-11 08:42:39
    Temat: Re: Samobójstwo podatkowe?
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > A co z odliczeniem połowy ceny kasy od podatku?
    > I od kiedy przy zwolnieniu z VAT (związanim z niskim obrotem, żeby nie
    > było nieporozumień) jest obowiązek używania kas fiskalnych?

    art.111

    4. Podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku
    należnego w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od tego podatku
    kwotę wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na
    dzień rozpoczęcia (powstania obowiązku) ewidencjonowania w wysokości 50
    % jej ceny zakupu (bez podatku), nie więcej jednak niż 2 500 zł.

    5. W przypadku gdy podatnik rozpoczął ewidencjonowanie obrotu w
    obowiązujących terminach i wykonuje wyłącznie czynności zwolnione od
    podatku lub jest podatnikiem zwolnionym od podatku na podstawie art. 113
    ust. 1 lub 9, urząd skarbowy dokonuje zwrotu kwoty określonej w ust. 4
    na rachunek bankowy podatnika w terminie do 25 dnia od daty złożenia
    wniosku przez podatnika.