eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSTRATY Z GIEŁDY - czy można odliczyć od podstawy opodatkowania ? › Re: STRATY Z GIEŁDY - czy można odliczyć od podstawy opodatkowania ?
  • Data: 2006-09-28 16:01:16
    Temat: Re: STRATY Z GIEŁDY - czy można odliczyć od podstawy opodatkowania ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Sep 2006, Max wrote:

    > Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał

    > Proszę bardzo :)
    >
    > Ekstremalny przykład - w tym roku mój dochód wyniósł 50 000 pln. , całość
    > zainwestowałem w giełdę
    > i ze względu na złą koniunkturę całość straciłem . Czy straty poniesione na
    > giełdzie mogę odjąć od
    > podstawy opodatkowania - czyli : zarobiłem 50 k , straciłem 50 k - podatek w
    > " 0 " !

    Ależ jesteś odporny na argumenty ;)

    Nie wiadomo, bo dalej nie byłeś łaskaw napisać z czego jest ten
    "Twój dochód" - to jest krytyczne.
    Nie można dodawać strat z jednego źródła do innego źródła przychodu.
    A "źródłem" jest typ (rodzaj) przychodu, nie konkretnie jedna "rzecz".
    Czyli *osobno* rozlicza się zyski i straty z pracy, osobno z osobistych
    umów o dzieło i zlecenia, osobno z "rozporządzania prawami
    majątkowymi",...
    W art. 10 ustawy masz listę owych "źródeł" - jak coś jest w tym samym
    punkcie co "giełda" to tak, liczy się *razem*. Jak jest w innym punkcie
    to liczy się osobno - i po policzeniu "osobno po kategoriach" już
    nie odejmuje się strat od *innych* zysków. Straty odkłada się na
    jedną kupkę, zarobki na drugą - i od zarobków jest podatek.

    > I na koniec jeszcze pytanie z gatunku S-F ! Czy w związku z utratą całej
    > zarobionej sumy można ubiegać
    > się o umorzenie podatku - bo i niby skąd na niego wziąść ? :)

    Sprzedać samochód :) (tak powie US).
    Jak znam życie (pamiętam ze teoretyzujemy) US co najwyżej zgodziłby się
    na odroczenie podatku.

    pzdr, Gotfryd