  • Data: 2002-07-04 08:06:21
    Temat: Re: STANOWISKO MŁODZIEŻY SAMOOBRONY
    Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiem, ze nie powinno sie reagowac na zaczepki bojowek jakiejs faszyzujace
    organizacji, ktora nie dosc ze nie respektuje podstawowych zasad
    demokratycznego panstwa, jego przywodcy sa scigani prawem i lamia prawo, to oni
    sami nie repektuja zasad panujacych w internecie. Ale co tam...

    > "Każdy prowokator czy szaleniec, który odważy się podnieść rękę przeciw
    > władzy ludowej, niech będzie pewien, że tę rękę ta władza odrąbie" -
    > pamiętacie słynne słowa Cyrankiewicza, ówczesnego premiera? Czy pamiętacie
    > czasy, kiedy władza wysyłała zbrojne oddziały przeciwko obywatelom?

    Roznica tepa karierowiczko polega na tym, ze wtedy demokracja i wolnosc slowa
    nie istniala, teraz sa wybory, sa samorzady, cenzura nie istnieje, kazdy ma
    prawo do dzialania w granicach prawa. Wy to prawo lamiecie.

    > Przypominacie sobie, dlaczego ludzie wychodzili na ulice i jakie były
    > komentarze w partyjnych mediach? Wreszcie - po czyjej stronie była racja?

    Przypominam sobie. Warto otworzyc sobie postulaty gdanskie. M.in. 5-dniowy
    dzien pracy, wolne zwiazki zawodowe, przywrocenie do pracy represjonowanych,
    wybudowanie pomnika poleglym stoczniowcom z grudnia 70. Poza tym protesty
    dotyczyly rzadowych podwyzek, mordowaniu ludzi (Przemyk, Pyjas, Popieluszko).
    Jak ludzie o to walczyli to ty gowniaro jeszcze w gacie lalas. Wiec sie teraz
    nie pytaj czy pamietamy. Pamietam lepiej od ciebie.

    > Blokady organizowane przez Samoobronę nie są małymi demonstracjami,

    Taaaa... Widzielismy to niedawno.

    > Samoobrona nie podnosi ręki przeciwko porządkowi demokratycznemu ani
    > systemowi prawnemu - pragnie jedynie położyć kres prowadzonej polityce,
    > która doprowadziła do zastraszającej biedy, braku perspektyw, bezrobocia,
    > korupcji i wyprzedaży majątku narodowego.

    Hehe... to jest dobre. "Nie jestesmy przeciw demokracji byle dzialala na nasza
    korzysc".

    Poza tym "wyprzedaz majatku narodowego" ekonomisci zwykli
    nazywac "prywatyzacja". Wy chetnie byscie nacjonalizowali.

    > Wszak Polska to nie tylko miasta z ekskluzywnymi sklepami i wieżowcami ze
    > szkła - Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków. Polska to przede wszystkim mnóstwo
    > wsi i małych miast, które nie dają swoim mieszkańcom żadnej szansy na godne
    > życie.

    Tez jestem z malej wsi i nikogo o "danie mi szansy" nie prosilem.

    Osoby blokujące ulice i gmachy użyteczności publicznej to zwyczajni
    > ludzie, których tragiczna sytuacja osobista pchnęła ku nieposłuszeństwu
    > obywatelskiemu. Tych ludzi trzeba zrozumieć, wczuć się w ich położenie,
    > postarać się pomóc, zamiast wydawać oddziałom policji rozkaz pacyfikacji.

    Niech dzialaja zgodnie z prawem i nie przeszkadzaja mi wpracy, to i ja
    zastanowie sie jak im pomoc w ramach demokratycznych regul.

    > My, młodzi ludzie przestrzegamy: każda władza, która odważy się podnieść
    > rękę przeciwko ludziom, obywatelom protestującym w słusznej sprawie, może
    > być pewna, że mechanizmy demokracji przyniosą jej kres wcześniej, niż sądzi.

    Moze wymienisz w koncu te "sluszne sprawy". Wiecej wydrukowanych pieniedzy? Czy
    co? "Balcerowicz musi odejsc?". Wieksze zasilki z moich podatkow? Czy co?

    > Bo najważniejszym celem polityki powinno być dobro Narodu

    Niestety twoj szef o tym juz dawno zapomnial.

    Szkoda gadac. Zreszta jak odpowiadac na mail pisany z jakiejs kawiarenki.
    Jestescie zalosni wy karierowicze od siedmiu bolesci.