    From: "Jacek Bronowski" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczaly + VAT a konto bankowe
    Date: Tue, 30 Aug 2005 10:05:40 +0200

    > Wiec jesli nie ma tez takie obowiazku, z przepisow podatkowych to
    firmowego
    > nie otwieram, bo nie ma sensu.
    > Poprostu to konto osobiste podam w formularzu NIP-1 i zglosze do ZUS.

    Jest jeszcze jeden aspekt, o ktorym nikt nie wspomnial. W razie jakiejs
    zaleglosci (US, ZUS itp) posiadajac odrebne konto firmowe (podane w US i
    ZUS) instytucje te moga ci zajac srodki tylko z tego konta a do ROR-u nic
    nie maja. Jezeli natomiast zglosisz ROR jako firmowe wszystkie srodki na tym
    koncie sa do ewentualnej dyspozycji (obu instytucji i komornikow)...
    IMHO warto miec oddzielne konto firmowe sluzace do rozliczen z DG, na ktorym
    nie ma na co dzien za duzo srodkow. Tak na wszelki wypadek, nawet jesli
    zakladasz, ze nie bedziesz mial zaleglosci sciganych zajeciem konta... Mi
    juz sie kilkakrotnie zdarzyly "pomylkowe" zajecia konta przez ZUS. Sprawa
    jest do wyjasnienia, ale przez kilka-kilkanascie dni masz zablokowane srodki
    na koncie - czyli jezeli jest Twoje jedyne konto - zostajesz bez dostepu do
    zadnych pieniedzy!
    Koszt najtanszych wersji kont firmowych to kilka do 30 PLN miesiecznie wiec
    IMHO - warto.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto.risp.pl - f...@r...pl