    From: "tom" <adres_w_tresci>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczaly + VAT a konto bankowe
    Date: Sun, 28 Aug 2005 21:02:06 +0200

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> napisał w wiadomości
    news:deqgfb$40f$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości
    >

    > Ale to musi byc konto firmowe, czy wystarczy rachunek osobisty?
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Rafal

    wiec tak :
    Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z
    2004r., Nr 173, poz. 1807):

    "Art. 22 1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku bankowego
    przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy:

    1.. stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca
    oraz
    2.. jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    niej płatności, przekracza równowartość 15.000 euro przeliczonych na złote
    według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
    ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonano
    transakcji.
    i teraz ja mam pytanie czy "oraz" traktuje sie jako "i" w tym zapisie tj
    czy oba warunki musza byc spełnione zeby konto bankowe zakładać czy tekst
    ten rozumie sie ze konto trzeba miec wtedy tj zawsze gdy kontrahentem jest
    inny przedsiebiorca lub kwota transkacji przekracza 15k EUR ale kontrahentem
    nie jest przedsięviorca?
    Poza tym jeśli konto musi byc to czy to ma być konto firmowe bo w ustawie
    nie zdefiniowano tego?