  • Data: 2006-01-18 09:42:29
    Temat: Re: Ryczałt+VAT22 i rzeczy poniżej 1500zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Jan 2006, mnietek wrote:

    > 1.A mogę ja *osoba prowadząca działalność* sprzedać *sobie* osobie
    > fizycznej po cenie rynkowej?

    Sprzedać nie można :(, bo to jest czynność dla VAT zrównana ze
    sprzedażą, czyli "przekazanie na cele nie podlegające opodatkowaniu"
    - w takim przypadku:
    +++
    2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie
    się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego
    przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego
    przedsiębiorstwem, w szczególności:
    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego
    pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców,
    akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów
    stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
    2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności
    darowizny

    - jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości
    lub w części.
    ---

    > 2.Czytam też że mogę zaliczyć do wyposażenia i przekazać na cele osobiste
    > wystawiając fakture wewnętrzną VAT ale o kwocie/wycenie nic nie jest
    > powiedzine: http://www.vat.pl/pages/i/1637.php

    ...no właśnie obowiązuje zasada jak wyżej... "od ceny nabycia".
    Prawo do wyliczenia wartości rynkowej przysługuje z mocy art.29.9
    tylko dla czynności wymienionych w art.5, zaś "przekazanie na cele
    osobiste" to art.7., dla niego ów <censored> geniusz zaplanował
    w art.29 punkt 10:
    +++
    10. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawą
    opodatkowania jest cena nabycia towarów, a gdy cena nabycia nie istnieje,
    koszt wytworzenia określony w momencie dostawy tych towarów.
    ---

    Jak zamykając DG nie sprzedasz jakiegoś złoma to zbankrutujesz z powodu
    VATu... IMHO najlepiej wystawić na aukcji publicznej i już :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)