  • 1. Data: 2006-01-13 02:22:46
    Temat: Ryczałt+VAT22 i rzeczy poniżej 1500zł
    Od: mnietek <m...@n...spamuj>

    Witam!

    Prowadzę działalność na ryczałt17 + VAT22.
    Nazbierałem w trakcie prowadzenia działalności trochę takich szpargałów: -narzędzi,
    -podzespołów komputerowych,
    -programów komputerowych
    w cenach jednostkowych netto poniżej 1500zł. Odliczałem to jako jednorazowe
    koszta zakupu w VAT22 i nie ujmowałem w zadnym wykazie bo ceny tych rzeczy nie
    przekraczały 1500zł (ani to środek trwały,ani WNiP ani wyposażenie patrząc na
    ceny < 1500zł).

    Co mi z tym zrobić trzeba będzie jak być może niedługo nadejdzie kres mojej
    działalności (jakieś straszne spisy i podatki mnie czekają od tego?)
    Jeśli ktoś mi podsunie artykuł lub odpowie zwięźle będę dozgonnie wdzięczny :)

    mnietek.

  • 2. Data: 2006-01-13 23:07:44
    Temat: Re: Ryczałt+VAT22 i rzeczy poniżej 1500zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jan 2006, mnietek wrote:

    > Co mi z tym zrobić trzeba będzie jak być może niedługo nadejdzie kres mojej
    > działalności (jakieś straszne spisy i podatki mnie czekają od tego?)

    Od wszystkiego co nie sprzedasz - ZWRÓCIĆ VAT.
    Jakiś <xxx> geniusz zminił przepis w ustawie i trzeba naliczyć go
    od *wartości zakupu* (dawno temu było od "rynkowej").
    Nadto wchodzi do dochodowego - "z proporcją", poszukaj w archiwum
    bo za dużo pisania. Albo w ustawie poszukaj :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-18 01:55:15
    Od: mnietek <m...@n...spamuj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]

    > Nadto wchodzi do dochodowego - "z proporcją", poszukaj w archiwum
    > bo za dużo pisania. Albo w ustawie poszukaj :)

    A mogę ja *osoba prowadząca działalność* sprzedać *sobie* osobie fizycznej po
    cenie rynkowej?

  • 4. Data: 2006-01-18 02:11:38
    Od: mnietek <m...@n...spamuj>

> [...]

    > Nadto wchodzi do dochodowego - "z proporcją", poszukaj w archiwum
    > bo za dużo pisania. Albo w ustawie poszukaj :)

    1.A mogę ja *osoba prowadząca działalność* sprzedać *sobie* osobie fizycznej po
    cenie rynkowej?
    2.Czytam też że mogę zaliczyć do wyposażenia i przekazać na cele osobiste
    wystawiając fakture wewnętrzną VAT ale o kwocie/wycenie nic nie jest powiedzine:
    http://www.vat.pl/pages/i/1637.php

  • 5. Data: 2006-01-18 09:42:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2006, mnietek wrote:

    > 1.A mogę ja *osoba prowadząca działalność* sprzedać *sobie* osobie
    > fizycznej po cenie rynkowej?

    Sprzedać nie można :(, bo to jest czynność dla VAT zrównana ze
    sprzedażą, czyli "przekazanie na cele nie podlegające opodatkowaniu"
    - w takim przypadku:
    +++
    2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie
    się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego
    przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego
    przedsiębiorstwem, w szczególności:
    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego
    pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców,
    akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów
    stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
    2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności
    darowizny

    - jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości
    lub w części.
    ---

    > 2.Czytam też że mogę zaliczyć do wyposażenia i przekazać na cele osobiste
    > wystawiając fakture wewnętrzną VAT ale o kwocie/wycenie nic nie jest
    > powiedzine: http://www.vat.pl/pages/i/1637.php

    ...no właśnie obowiązuje zasada jak wyżej... "od ceny nabycia".
    Prawo do wyliczenia wartości rynkowej przysługuje z mocy art.29.9
    tylko dla czynności wymienionych w art.5, zaś "przekazanie na cele
    osobiste" to art.7., dla niego ów <censored> geniusz zaplanował
    w art.29 punkt 10:
    +++
    10. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawą
    opodatkowania jest cena nabycia towarów, a gdy cena nabycia nie istnieje,
    koszt wytworzenia określony w momencie dostawy tych towarów.
    ---

    Jak zamykając DG nie sprzedasz jakiegoś złoma to zbankrutujesz z powodu
    VATu... IMHO najlepiej wystawić na aukcji publicznej i już :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-18 15:46:01
    Od: mnietek <m...@n...spamuj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Wed, 18 Jan 2006, mnietek wrote:
    >

    > Jak zamykając DG nie sprzedasz jakiegoś złoma to zbankrutujesz z powodu
    > VATu... IMHO najlepiej wystawić na aukcji publicznej i już :]

    A co ze sprzedażą po cenie rynkowej małżonkowi lub rodzicom? (kupują w końcu od
    firmy - ode mnie jako firmy)

  • 7. Data: 2006-01-20 09:23:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2006, mnietek wrote:

    > A co ze sprzedażą po cenie rynkowej małżonkowi

    ...musi masz sprzęt w ewidencji jeszcze sprzed małżeństwa.
    Albo intercyzę :]

    > lub rodzicom? (kupują w końcu
    > od firmy - ode mnie jako firmy)

    Hm... chyba byłoby OK... ktoś ma wnioski przeciwne?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-01-23 01:38:31
    Od: mnietek <m...@n...spamuj>

    > ...musi masz sprzęt w ewidencji jeszcze sprzed małżeństwa.
    > Albo intercyzę :]

    > Hm... chyba byłoby OK... ktoś ma wnioski przeciwne?

    Dziękuję za "Słowo otuchy" bo sprzętu wolałbym się nie pozbywać - zawsze się
    przyda do czegoś a jakiś sposób na rozsądne zatrzymane w rodzinie być musi:D

    Do tego zawsze chyba mogą być też teściowie na fakturze:)