    From: "lobuziak" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczęcie działalności gospodarczej
    Date: Tue, 2 May 2006 19:13:10 +0200

    > Dzięki. Doczytałem. Limit na kasę dla firm założonych w 2006 roku to 20000
    > zł. Limit aby zostać podatnikiem VAT to 39200. Czyli sytuacja wygląda tak:

    a czy 20 tys. zl to ogolnie obrot, czy tylko obrot dotyczacy osob fizycznych

    czy moge miec sytuacje (tez sie przymierzam do zalozenia dzialalnosci), ze
    np. obrot laczny bede mial rocznie powiedzmy 40 tys. ale w tym obrotu dla
    osob fizycznych bede mial jedynie powiedzmy 5 tys.

    czy dobrze mowie, ze w takiej sytuacji bede musial zostac vatowcem, ale nie
    bede musial instalowac kasy?

    jakie przepisy okreslaja w jakich sytuacjach instalacja kasy jest
    obowiazkowa (slyszalem, ze tak jest w przypadku niektorych dzialalnosci
    niezaleznie od obrotu)?