    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczęcie działalności gospodarczej
    Date: Tue, 2 May 2006 10:12:21 +0200

    On Fri, 28 Apr 2006, DarekZ wrote:

    > 2.Ustawa o podatku VAT mówi, że kasę fiskalną należy zainstalować w ciągu 60
    > dni od momentu zarejestrowania się jako podatnik VATu.

    Zlituj się waść... powrzucałeś różności do jednego worka!!!
    Kasa fiskalna nie ma nic do podatku VAT - poza tym, że wynika
    z przepisów o VAT i ewidencjonowanie VAT może być robione w oparciu
    o kasę (ale nie tylko, dochodówki też).
    Z dwu dwustanowych elementów:
    - jest kasa fiskalna lub nie ma
    - jest podatnikiem VAT lub nie
    są możliwe wszystkie cztery kombinacje!!!

    Tak, jak ktoś "sprzedaje ludziom" to limit "wejścia na kasę" i limit
    "przymusowego wejścia na VAT" mogą być sobie bardzo bliskie.
    Ale nie wrzucaj ich razem!

    > czy limit zostanie przekroczony po 2 czy po 3 miesiącu, wiem, że
    > nastąpi to góra w ciągu trzech miesięcy. Zacznynając działalność 1.06,
    > powinien się zgłosić jako płatnik VAT 1.08. Czy kasa musi być zainstalowana
    > na 1.08 czy może być zainstalowana do 1.10? Jeśli jest to ten drugi
    > przypadek, to jak dokumentować sprzedaż między datą zarejestrowania się jako
    > vatowiec a chwilą wydrukowania pierwszego paragonu?

    No i cały numer w tym, że to są dwie *różne*, *odrębne* czynności :)
    W momencie "wejścia na VAT" kwota przekraczająca limit jest już
    oVATowana.
    Ale przy przekroczeniu limitu "na kasę" (innego limitu!!!) jest czas
    na "miękkie" wprowadzanie kas - i jak trzeba wprowadzić więcej niż
    jedną to też można stopniowo.

    Acha - i sprawdź sobie że dla *rozpoczynających* są inne limity niż
    dla już prowadzących DG :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)