    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczęcie DG, założenie spółki
    Date: Fri, 14 May 2004 14:13:44 +0200

    Użytkownik mczuz napisał:

    > Użytkownik "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

    > rozpocząć

    > działalność

    > aby zalozyc spólke cywilna kazdy z was musi zalozyc dzialalnosc i pozniej
    > macie cos w formie umowy miedzy soba.kiedys bylo prosciej ale juz nie jest.
    > spółka jawna to juz chyba pełna ksiegowosc.

    Nie koniecznie. Jeżeli nie przekroczy 800tys Euro to może prowadzić PKPiR.

    > to moje doswiadczenia wlasne - tak bylo we wrzesniu 2003, sprawdz dokładnie
    > jak jest teraz.

    W wrzesniu 2003 spółka jawna nie musiała prowadzic pełnej księgowości.
    Ma taki sam limit na prowadzenie PKPiR jak inne spółki osobowe i osoby
    fizyczne.

    W wracając do pytania - warto byłoby rozważyc spółke partnerska. To
    forma specjalnie przeznaczona dla wolnych zawodów. Dla tłumaczy jak znalazł.

    A spółka z o.o. jest dośc droga w utrzymaniu i wymaga pełnej
    księgowości. Dla małej działalności dwóch tłumaczy to przerost formy nad
    treścią.
    Nie mówiąc o tym że trzeba miec na wstępie 50tys zł na kapitał zakładowy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl