eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozpoczęcie DG - remanent początkowy, wyposażenie, środki trwałe. › Re: Rozpoczęcie DG - remanent początkowy, wyposażenie, środki trwałe.
    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczęcie DG - remanent początkowy, wyposażenie, środki trwałe.
    Date: Fri, 06 Jul 2007 21:40:52 +0200

    Dnia 06-07-2007 o 20:47:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Hello tommyz,
    >
    > Friday, July 6, 2007, 7:10:25 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale co kontrola stwierdzi? Że nie wliczyłem w koszty uzyskania
    > przychodów materiałów włożonych w utworzony towar i w ten sposób
    > _zawyżyłem_ dochód i zapłaciłem _większy_ podatek.
    >
    > Wykonałem RTFM i - niestety - doczytałem się: par. 11 ust. 4 pkt 3 -
    > dotyczy on jednak zakupu materiałów a nie remanentu początkowego.

    Z tym że jeśli masz coś na stanie, a nie wpisałeś tego w kpira,
    to jakiś nadgorliwy może stwierdzić że masz nieudokumentowane zakupy
    - i potem Ty tłumaczys się że nie jesteś wielbłądem.
    Więc lepiej IMHO wpisać w remanent z wartością wirtualną - choćby zerową
    albo jakąś groszową - w ten sposób ujawniasz wszytsko, na dodatek zaniżasz
    koszty
    - więc nierzetelnośc Ci nie grozi, ani domiar. Ale to tylko spekulacja co
    bym zrobił
    gdybym musiał.