    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie wspólne małżonków a ryczałt
    Date: Sat, 2 Apr 2005 00:19:39 +0200

    On Tue, 29 Mar 2005, it was written:

    >+ Witam.
    >+ Prowadziłem kiedyś DG oodatkowaną "na ryczałcie".
    >+ Od 1998r. DG jest "zawieszona". W US powiedziano mi, że nie mogę rozliczać
    >+ się wspólnie z żoną, bo jestem na ryczałcie. Od kiedy obowiązuje ten
    >+ przepis, bo zdaje mi się, że od niedawna.

    O ile zapisy na moim HDD są dobre :] to w 2002 r zapis brzmiał:
    ++++
    8. Zasada wyrażona w ust. 2 i 4 nie ma zastosowania, jeżeli chociażby
    jeden z małżonków, osoba samotnie wychowująca dzieci lub jej dziecko
    uzyskały dochody (przychody) opodatkowane na zasadach określonych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym
    ----

    ...natomiast na 1.I.2003 mam już:
    ++++
    8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania
    w sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie
    wychowującej dzieci lub do jej dziecka
    mają zastosowanie przepisy ustawy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym
    -----

    Zajrzyj na isip.sejm.gov.pl i sprawdź - tam jest lista nowelizacji
    do każdego aktu, więc znajdziesz...
    Ale IMO od 2003 (mam na myśli *za* 2003 rok) już wystarczy
    "podpadać pod rycałt" żeby wypaść ze "wspólnego rozliczenia".

    >+ I drugie pytanie: z DG na ryczałcie w czasie zawieszenia nie osiągałem
    >+ żadnych przychodów, czyli składałem PIT - 28 zerowy, czy nadal nie mogę
    >+ wspólnie rozliczać się z żoną, bo słyszałem, że jeśli nie osiągało się
    >+ przychodów, to można było się rozliczać wspólnie pomimo DG na ryczałcie

    Popatrz na teksty powyżej... właśnie NA TYM polega zmiana (że było
    "osiaga przychody" a JEST "mają zastosowanie przepisy").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)